Ezek most a legproblémásabb használt autók: meglepő márka került a legrosszabbak közé

Szánthó Péter2023. május 15. 13:05

Kijött a Német Autóklub friss autómeghibásodási jelentése. Az összesítésbe most először kerültek bele az elektromos autók is. Mint kiderült, 2022-ben is a legtöbb autómeghibásodás az indítóakkumulátorokhoz volt köthető - ezekben az esetekben jellemzőbb is, hogy az ember saját hibájából idézi elő a problémát, meríti le az akkut.

Megjelent a Német Autóklub (ADAC) 2022-es évre vonatkozó meghibásodási jelentése: az évenkénti összeállításban 155 modell hibáit szedték össze.Az összesítésben a 3 és 10 év közötti gépjárművek adatait vizsgálták.

Fontos újítás még a statisztikában, hogy most először foglalkoztak elektromos autókkal is. Ugyanakkor a szakemberek hozzátették, hogy csak azokat a modelleket vették bele a jelentésbe, amelyek legalább 7000 példányban fogytak Németországban a megjelenéstől számított első két évben. Így a 2022-es összesítésbe a BMW i3, a Renault Zoe, a VW ID.3 és a Tesla Model 3 került bele.

Még mielőtt belevágnánk az értékelések szemlézésébe meg kell jegyezni, hogy ezek a statisztikák kizárólag tájékoztató jellegűek, egy-egy konkrét használt autó minősége pozitív és negatív irányba is eltérhet. Az ADAC is hozzáteszi, hogy az autóvásárlók minden esetben a statisztikák tanulmányozása mellett vizsgáltassák át a kiszemelt kocsit is, mielőtt megveszik.

Ez a leggyakoribb hibaforrás

A leggyakoribb hibaforrás továbbra is az autók indítóakkumulátora: nincs más alkatrész, amely gyakrabban okoz meghibásodást a kocsikban, ez az első elemzés 1967-es elkészülte óta így van. Az ADAC szerint jellemzően a sofőr számlájára írhatók az ilyen meghibásodások, hiszen az égve felejtett fényszóróktól, beltéri világításoktól kezdve abból is baj lehet, ha csak ritkán, rövid utakra használjuk az autót.

Megjegyzik, hogy az akkumulátor meghibásodások a COVID-járvány alatt nagyon elszaporodtak, pontosan azért, mert az emberek keveset vezettek, sokat álltak egyhelyben az autók. De persze, azt sem lehet kizárni, hogy maga az alkatrész romlik el, ha mondjuk nem jó minőségű, vagy a jármű elektromos rendszerével akadnak problémák.

Autót vennél? Találd meg a legjobb finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorában!

A 2022-es évben a meghibásodások 43,2 százaléka az akkumulátor számlájára írható, ez 3 százalékkal kevesebb, mint az előzőben. évben, de még mindig messze a legmagasabb érték. A további meghibásodások az alábbiak szerint oszlottak meg z ADAC adatai szerint:

  • Motor, motorvezérlés 23,8%
  • Generátor, önindító, elektromos rendszer, világítás 10,4%
  • Gumiabroncsok 8,4%
  • Kulcsok, zárak, indításgátló 7,2%
  • Egyéb 7%

Így teljesítettek a legkedveltebb autók

Ha megnézzük a modellenkénti összevetést, akkor kiderül, hogy  az Audi A4 , a BMW 1-es , a 3-as és az X3-as egyértelműen a legkevésbé meghibásodásra hajlamos modellek közé tartozik. De a Suzuki Ignis is a legjobb lett a maga kategóriájában, megelőzve a Toyota Aygo-t.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az alsó-középosztályban a Toyota modelljei meglepetésre nem teljesítettek olyan jól, mint a korábbi években. A Ford, a Seat és a VW nagy családi egyterűi is hagynak jócskán kívánnivalót maguk után, egyedül a Volkswagen Sharan fiatalabb modelljei mutattak kevesebb problémát. A középosztályban az Opel Insigniának sem sikerült javítania a renoméján, és a Toyota RAV4-es is rosszabbul teljesített, mint a korábbi években.

Arra a kérdésre, hogy az elektromos, vagy a hagyományos motorral szerelt modellek hajlamosabbak-e meghibásodásra, nem lehet egzakt módon megmondani, emlékeztet az ADAC. Ugyanis Németországban regisztrált összes autó átlagéletkora tíz év, viszont az e-autók ennél jóval fiatalabbak - és a meghibásodások valószínűsége a jármű öregedésével növekszik.

A németek ezért csak a 2020-as regisztrációs évben hasonlította össze a meghibásodásokat, és mint kiderül:

1000 elektromos autóra 4,9 meghibásodás jutott, mialatt a belső égésű motorosokra (benzin és dízel egyaránt) 6,9 darab.

A legtöbb szakértő arra számít, hogy az elektromos autóknál kevesebb meghibásodás lesz, mint a belsőégésű motoroknál. Ennek oka egyrészt az, hogy egy elektromos hajtásban sokkal kevesebb alkatrész van, amely elromolhat. Nincs kipufogó, több áttételes váltó, kuplung vagy önindító, nincs kipufogógáz-visszavezetés, üzemanyag-befecskendezés, turbófeltöltő.

Címkék:
autó, autószerviz, elektromos autó, német, autószerelő, használtautó, autóvásárlás, alkatrész, adac, autók, használt, meghibásodás, elektromos jármű,