Ilyen ősöreg kocsik futnak a hazai utakon: még mindig a nyugat roncstelepe Magyarország?

Magyar Nemzet2022. március 3. 10:14

Csökken az újonnan forgalomba helyezett autók állománya Magyarországon, és nő a koros használt kocsiké. Ez pedig azzal jár, hogy egyre öregebb járművek futnak a magyar utakon. Ráadásul a hazai autóállomány öregedése felgyorsult: mindössze 4,5 év kellett ahhoz, hogy a magyar személygépkocsi-állomány átlagéletkora 14-ről 15 évre növekedjen.

Az elmúlt év végén 15 év lett a forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora, de a használtimport miatt ez az érték azóta már tovább romolhatott. A külföldről behozott kocsikkal a legnagyobb baj, hogy több mint 60 százalékuk öregnek számít - írja a Magyar Nemzet. A tavaly használtan importált 132 205 gépkocsi 63 százaléka 2012 előtt készült. Mindössze 4,5 év alatt nőtt egy évvel a korátlag, hiszen 2017. június végén még csak 14 év volt az átlag - bár akkor még közel 619 ezerrel kevesebb, mindössze 3,4 millió személykocsi volt forgalomban.

A magyar járműállományban kizárólag az autóbuszok fiatalodtak, mégpedig 4,5 év alatt 1,4 évet. A tehergépkocsik száma 475 722-ről 559 417-re nőtt az említett időszak alatt, átlagos koruk viszont 12,9 évről – a személyautókhoz képest mérsékelt tempóban – csupán 13,7 évre emelkedett.

A leggyakoribb hazai autómárka továbbra is az Opel, ebből a típusból csaknem félmillió, pontosan 494 604  fut a hazai utakon, átlagos életkoruk 16,5 év. Ennél valamivel kevesebb a Suzuki  járművek száma,  427 787  darab, ez a flotta 15,7 éves. A harmadik legtöbbet vásárolt márka a Volkswagen 391 587  példánnyal, átlagéletkoruk 16,6 év. A legfiatalabb flottát a Toyota mondhatja magáénak 12,6 éves átlaggal, a legkorosabbak a Fiatok csaknem 17, egészen pontosan 16,9 éves átlaggal.

A hazai autóállomány életkora feltehetően tovább fog emelkedni, az új autók árának emelkedése, megnyúlt várakozási idő miatt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ami a gyártók versenyét illeti: a Suzuki visszavette a vezetést a Toyotától, harmadik változatlanul a Ford, a negyedik helyet viszont a KIA átvette a Skodától. A cseh márkára igencsak jön fel a Volkswagen is. A modellek versenyében viszont a jó ideig piacvezető Sutuki Vitara nem tudta visszaszerezni első helyét: ugyanis a magyarok kedvenc autójaként is emlegetett típusból januárban és februárban 870 darab kapott magyar rendszámot, ami csak a második helyre elég.

A forgalmazó cégek várakozása szerint az idén még nem lehet számítani az újautó-eladások növekedésére.

Címkék:
autó, állomány, kocsi, suzuki, gépjármű, jármű, elöregedés,