Ezek most a legolcsóbb új autók a piacon: 5+1 modell 3,7 millió alatt

Pénzcentrum2021. február 12. 05:50

4 millió forint körül akár már egészen jól felszerelt új autót is lehet venni Magyarországon. Aki beéri a fapaddal, annak még kevesebből is kijöhet egy új, garanciális autó, ami elmegy A-ból B-be. Mutatjuk, melyik az 5+1 legolcsóbb új autó a magyar piacon. Meglepetésre Suzuki nincs köztük!

Hiába a korona-válság, rengeteg magyar vásárol új autót. A Datahouse adataiból például kiderült, hogy 2020-ban több mint 128 ezer gépkocsi állt forgalomba. Egy új autónak vannak előnyei és hátrányai is: utóbbiból a legnagyobb az értékvesztés, hiszen már akkor százezrekkel kevesebbet fog érni, amikor kigördült a szalon kapuján.

Azonban az előnyök listája ennél valamelyest hosszabb: a legnyomósabb a gyártói garancia jelentette biztonság, a 100 százalékig biztos előélet, és azért annak is megvan a feelingje, hogy mi lehetünk az elsők, akik beülnek a volán mögé.

Sokan azért ódzkodnak az új autó vásárlástól, mert úgy vannak vele, hogy azok nagyon drágák. Hogy ez mennyire nincs így, azt az alábbi gyűjtés prezentálja: mutatjuk, melyek a legolcsóbb modellek a piacon. Kiderült, hogy 4 millió forint körül már egészen elfogadható felszereltséggel is vásárolhatunk zsírúj autót - ha kevéssel is beérjük, csak elvigyen A-ból B-be, akkor már 3-3,5 millió körül is vannak ajánlatok.

Dacia Duster

A Dacia három modellel is képviseltet magát az olcsósági listán. A gyártó "legdrágább" darabja a terepjáró Duster, amiből a legfapadosabb darabot 3 millió 649 ezer forintért lehet kihozni a szalonból. Ennyiért csak fehéret választhatunk, fekete kárpitokkal, valamint a TCe90 jelzésű motorral, ami 90 lóerő teljesítményű. Ami viszont szériafelszereltség ennyi pénzért: LED-fényszóró, színezett üveg, emelkedőn elindulást segítő rendszer, vészfékező rendszer, oldalsó légzsák + függönylégzsák. Ami viszont ebben az árban nincs benne: rádió, klíma, állítható kormány.

Hyundai i10

A legkisebb Hyundai-modellt akár már 3,6 millió forintért is kihozhatjuk a szalonból. A legolcsóbb, Life felszereltségi csomagban már benne van többek között a sávtartó rendszer, a vészfékező rendszer, és a sebességtartó és -korlátozó automatika is. 3,6 millió forintért egy egyliteres benzinmotorral kapjuk meg a kis Hyundai-t, ami 66 lóerős.

Mitsubishi Space Star

A kis Space Star egy kevésbé ismert modell, viszont 3 millió 560 ezer forintos árával méltán került fel a legolcsóbb új autók listájára. Ennyiért az Entry felszereltséggel vehetjük meg, fehér fényezéssel, fekete kárpitozással. A szériafelszereltség része többek között a keréknyomás ellenőrző rendszer, a manuális klíma, és a biztonsági extrákon felül még esőszenzort is raknak a szélvédőbe.

Dacia Sandero

A 2021-es modell kezdő listaára 3,4 millió forint (kb. 200 ezerrel több, mint az előző generációé), ezért a pénzért a legalapabb, Access felszereltséggel tudjuk kihozni a szalonból a francia-román gyártó városi autóját. 3,4 millió forintért csak a legkisebb, 99 köbcentis SCe65 jelű benzinmotorral kérhetjük a Sanderót, ami 66 lóerős.

A színválaszték sem túl bő: a legfapadosabb csomaghoz csak a "jégfehér" elnevezésű fényezés kérhető - a lökhárítókat le sem fényezik, azok maradnak műanyag-feketék. A kárpitozáson sem tudunk variálni, fekete textillel szállítják, elektromos ablakot pedig csak előre kapunk. Rádió és klíma, ahogy a Dusterben, ebben sincs alapáron.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A fullextrás, Comfort-csomaggal felszerelt Sandero egyébként 4 millió 150 eze forintba kerül, ami azért még mindig jó ár az új autók között.

Toyota Aygo

A Toyota városi kisautóját már 3 millió 90 ezer forinttól el lehet hozni. Családoknak annyira nem ideális, de például a városi közlekedésre kiválóan alkalmas. Ezért az árért a legalapabb X-csomaggal vehető meg az autó, egy 1000 köbcentis, 72 lóerős benzinmotorral. A fapados kis Toyotához klímát nem kapunk ennyi pénzért, ahogy rádiót sem. Viszont alapból járnak a többi mellett a LED-es lámpák, a hegymenet elindulást segítő rendszer, a fedélzeti számítógép, és az oldal- és függönylégzsákok is a szériafelszereltség részei.

Aki egy kicsit gazdagabb felszereltségre vágyik, annak az X-play felszereltségi csomag jelenthet megoldást 3,8 millió forintért. Ebben már van manuális klíma és audiórendszer is, na meg persze fűthető tükrök.

+1 Dacia Logan 2021

Az új Logan csak azért került a pusz 1-es kategóriába a lista legeleje helyett, mert az importőr weboldalán még nem közölték a hivatalos hazai árát. Ha abból indulunk ki, hogy a legújabb Sandero 200 ezerrel lett drágább az előző verziónál, akkor az új Logan kezdő listaára 3,1 millió forint körül lehet majd, ugyanis az előző generációból a legfapadosabbért 2,9 millió forintot kellett fizetni. Ezzel az volt Magyarország legolcsóbb új autója, ha bejönnek a várakozások, akkor a 2021-es Logant az Aygo letaszíthatja a trónról. Felszereltség tekintetében kb. arra számítsunk, ami a legalapabb Sanderóban, Dusterben van.

Hová tűntek a magyarok kedvenc autói?

Feltűnő lehet, hogy a legolcsóbb új autók listáján nem szerepel a magyarországi eladási listákat vezető Suzuki egyetlen modellje sem. Ugyanis a japán gyártó két legolcsóbb modelljét, a Swiftet és az Ignist is legkevesebb 4 millió 260 ezer forintért lehet elhozni a szalonból. A két abszolút kedvenc, a Vitara és az SX4 S-Cross pedig már bőven 5 millió forint felett van: előbbi legkevesebb 5 millió 600 ezerbe kerül, míg a legalapabb S-Crossért is csak 40 ezer forinttal kevesebbet kell fizetni.

Az árdifferenciál oka a meghajtásban keresendő: hiszen a toplistában szereplő járművek mindegyike sima benzinmotorral kerül annyiba, amennyibe. Ezektől ugyanis a Suzuki már egy ideje elbúcsúzott, az új modelljeiket csakis hibrid meghajtással lehet megvásárolni, ez a technológia pedig jóval drágább a hagyományos benzinmotoroknál.

Címkék:
vásárlás, autó, volán, autóhitel, toyota, suzuki, autópiac, dacia, újautó, suzuki vitara, olcsóság, textil, hyundai, elektromos jármű, autó eladás, suzuki magyarország, benzinmotor, városi közlekedés,