Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Óriásszereplő lép az online piacra Magyarországon jövőre: a H&M kedden bejelentette, hogy Magyarországon is elindítja ruházati webshopját.
Belgium, Bulgária, Csehország, Lengyelország, Portugália, Románia és Szlovákia mellett Magyarországon is elindítja webshopját a ruházati piacon világszerte meghatározó szereplőnek számító svéd Hennes & Mauritz, azaz a H&M.
A világ második legnagyobb ruházati cége (az első a Zara márka tulajdonosa, az Inditex-csoport) 2015-ben indíthatja webshopjait - írta kedden a Reuters hírügynökség. A H&M ötvennél több országban van jelen világszerte, és egyik zászlóshajója az úgynevezett fast fashion ruházati piacnak (azaz rugalmasan alkalmazkodnak a legfrissebb divatirányzatokhoz, kollekciójuk gyakran frissül).
A bejelentés azért is érdekes, mert a nagy fast fashion cégek közül a H&M lesz az első, amelyik magyar webshopot indít. Azt egyelőre nem tudni, hogy a H&M Home lakberendezési üzletág is elérhető lesz-e online.

A H&M-nek egyébként jelenleg is van (jól működő) magyar honlapja: bár vásárolni nem lehet, a kollekciókat, a termékleírásokat és az árakat is mutatja. A vásárlóknak azonban nincs könnyű dolguk: a honlap nem árulja el, hogy melyik boltban kapható a termék - az egyes üzletek kínálata viszont jelentősen eltér egymástól.
Szeretjük a hazai webshopokat
Bár pontos felmérés nincs róla, valószínű, hogy egyre többen vásárolnak ruházati terméket külföldi székhelyű webshopokban. Ugyanakkor - mint az a GfK Digital Connected Consumer 2014 kutatásából kiderül - a magyar online vásárlók többsége, még mindig inkább a hazai webshopokat részesíti előnyben, ennek hátterében leginkább a kockázatminimalizálást, mint indokot lehet felfedezni. A hazai online boltokban vásárló minden második fogyasztónak a hazai garancia, illetve annak érvényesíthetősége fontos, továbbá minden negyedik hazai webáruházban vásárló tart a nem forintban történő fizetéstől.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A hazai vásárlással kapcsolatban említett másik előny, hogy a csak itthonról vásárlók egyharmada úgy érzi, gyorsabban megkapja a megrendelt árut.
A GfK felmérése szerint egyébként a ruházati cikkek nincsenek a TOP10-ben a 18-49 éves korosztály online vásárlási toplistáján.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








