Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Hogyan fognak kinézni a bankok 10 év múlva? Milyen fizetési megoldások várnak ránk a jövőben? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a szakértők a Portfolio Banking Technology konferenciáján.
Magyarország kicsit később ébred, mint a régiós társaik, de ez nem biztos, hogy rossz, hiszen az előzőek bukásából sokat lehet tanulni. A cél az, hogy Budapestből a régió FinTech fővárosát varázsoljuk - kezdte az előadását Hetényi Márk az MKB Bank vezérigazgató-helyettese.
Mi is az a FinTech forradalom?
Teljesen átalakítja a pénzügyi gondolkodást az online világ technológiai forradalma. A FinTech, azaz a közérthető, könnyen használható digitális pénzügyi megoldások hatása már most is kézzelfogható, hiszen világszerte milliók használnak ilyen felületeket, alkalmazásokat A bankoknak figyelnie kell, mert jönnek a FinTech cégek és adott esetben akár jobb ötleteik is lehetnek, mint a bankoknak, és mindezt magas ügyfélélménnyel együtt tudják megvalósítani.
Abba a szabályozói környezetbe, amibe a bankok élnek, ott egy kicsit nehezebb innovatívnak és gyorsnak lenni. A bankok ebben az ügyfélélmény központú világban kicsit hátrányból indulnak. Ezzel szemben a FinTech cégek minden szolgáltatásra tudnak egy jó megoldást nyújtani.
Nagy változások jönnek
Látnunk kell az iparági trendeken keresztül, hogy hatalmas változások várnak a fizetési üzletágra - véli Szetnics László a Mastercard mobilfizetésekért felelős regionális üzletfejlesztési vezetője. Ma már szinte mindenki zsebében ott lapulnak az okostelefonok. De a telefonok mellett számos más egyéb okoseszköz vesz minket körül, amit használunk is a vásárlásaink során, akárcsak arra, hogy más termékeket is feltérképezzünk velük. Nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy 2000-ben az internethasználók aránya 400 millióra volt tehető, addigra ma ez a szám már 3,2 milliárdra rúg.
Milyen lesz a jövő?
- Minden kártya kivétel nélkül digitalizálható lesz - vagyis eljuttatható egy okos eszközre - ez a következő 4-5 évben a mobiltelefon lesz.
- Ehhez azonban elengedhetetlen a biztonságos használat
- A normál azonosításon túl előtérbe kerülnek a biometrikus azonosítások. Az ujjlenyomatok és az arcfelismerés - a kettő közül az ujjlenyomat felismerést használja a felhasználók kétharmada
- Minden csatornán ugyanazzal a kártyaadattal fogunk tudni vásárolni
- Minden egyes fizetés egyforma és egyszerű lesz
- Mégpedig úgy, hogy a lehető legkevesebb adatbevitelre legyen ehhez szükség - vélik a MasterCardnál.
Biztonság vagy kényelem? Nincsen egyértelmű válasz, hogy melyik a fontosabb, ha a fizetéseinkről van szó. Ma már szerencsére azonban olyan biztonságos megoldások vannak, amelyek igyekeznek megfelelni a kényelmi szempontoknak is.
Magyarország a bolti fizetések terén hatalmas sikereket ért el a régióban. Jelenleg hazánkban a tranzakciók 52 százaléka érintésmentes és ez világviszonylatban is benne van az első 5-10 ország között.
- mondta el Szetnics László.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hogyan fognak kinézni a bankok 10 év múlva?
A konferencia egy kerekasztal beszélgetéssel folytatódott. A szakértők pedig egyetértettek abban, hogy annak érdekében, hogy a bankok lépést tudjak tartani a digitális versenyben mindenképpen szükség van arra, hogy létrehozzanak olyan elektronikus csatornákat és olyan technológiákat, amelyek lehetővé teszik, hogy ne kelljen az ügyfelekkel fizikailag találkozni az ügyintézéshez.
- válaszolta a kérdésre Strén Gábor, a Microsoft Magyarország Pénzügyi szektorának ügyféligazgatója.
A jelenlegi tranzakció orientált modellből szinte biztos, hogy elmozdulnak a bankok az élményorientált működés felé. Az élményt pedig úgy kell megkapnia az ügyfeleknek, ahogyan az a mai modern világban elvárható.
- tette hozzá Harmati László, az Erste Bank vezérigazgató-helyettese.
Ahhoz, hogy a változásokat jól tudjuk kezelni, a saját rendszereinknek is alkalmazkodni kell - tette hozzá Harmati László. A Budapest Bank lakossági üzletág vezetője Fatér Gyula szerint szükség lesz a jövőben is a bankfiókokra, hiszen ez lehet a bankoknak a versenyelőnye, véleménye szerint talán még a bankfiókok a jelenlegi számunkban is megmaradhatnak, bár a kinézetük megváltozik.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








