Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Kötelezővé tenné a "Made in" felirat, vagyis a származási ország feltüntetését az unió piacán forgalmazott termékeken az Európai Parlament. A cél, hogy könnyebben lehessen nyomon követni a termékeket - mondta InfoRádiónak Gulyás Emese, a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta különböző kutatásokat és felméréseket készít arról, hogy milyen szempontok befolyásolják a vásárlók szokásait, ezen belül rendszeresen megkérdezzük a származási hellyel kapcsolatos információkat - mondta Gulyás Emese.
Mint mondta: "a legutóbbi kutatásból az derült ki, hogy az emberek háromnegyedének fontos a termék származási helye, pontosan az volt a kérdésünk: mennyire fontos, hogy a vásárlással támogassa a magyar gazdaságot."
Hozzátette: "a származási hely tehát fontos információt hordozhat a fogyasztók számára, de az is fontos, hogy ez a szempont hol érvényesül az egyéb preferenciák mellett." "Valamennyire árnyalja a képet, hogy ezek ötödik-hatodik-hetedik helyen állnak egy vásárlói döntés meghozatalánál, a termék frissessége, minősége, kedvező ára és még az egészségesség is megelőzi a származási helyét" - ismertette a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.
Gulyás Emese azt mondta: nehéz megmondani, változnak-e a vásárlói szokások a származási helyről szóló információk feltüntetésével, "mert átlagfogyasztóról egyre kevésbé beszélhetünk, jól elkülöníthető fogyasztói szegmensek vannak."
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vannak olyan csoportok, amelyeknek a termék iránti elköteleződését megingatja egy olyan információ, hogy például a közismerten magyar csokoládékat Csehországban, Romániában vagy Bulgáriában gyártják, és vannak olyan fogyasztói rétegek, amelyeknek más szempontok fontosak" - fogalmazott a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








