A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Az áfacsökkenés ellenére tavaly év végére nemcsak elolvadt a könnyítés hatása, a sertéshús egyenesen durva drágulásnak indult. A disznóhúsért ugyanis 15 százalékkal kértek többet 2016 novemberében, mint egy évvel korábban. Ezt persze valamennyire ellensúlyozza, hogy a gabona, zöldség és gyümölcs olcsóbb lett, illetve egy kiló csirkéhez is olcsóbban juthattunk, mint egy évvel korábban.
2016 novemberében a mezőgazdasági termelői árak 5,5 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, ami a növényi termékek árának 11 százalékos csökkenéséből, illetve az élő állatok és állati termékek árának 5,1 százalékos növekedéséből tevődik össze. A tej felvásárlási ára július óta folyamatosan növekszik, miközben a baromfi felvásárlási ára folyamatosan csökken.
2016 novemberében 2015 novemberéhez képest:
- A gabonafélék ára 15 százalékkal csökkent.
- A gyümölcsök ára 6,5, a zöldségféléké 3,4, a burgonyáé 9,2 százalékkal csökkent.
- Az élő állatok termelőiár-szintje 4,5, az állati termékeké 6,6 százalékkal emelkedett.
- A tej felvásárlási ára július óta emelkedik, novemberben 87 forint/liter volt (ez 8 forinttal magasabb az októberi árnál).
- A vágósertés ára 15 százalékkal nőtt.
- A vágócsirke ára 7,6 százalékkal csökkent egy év alatt. (Októberhez képest 13 forinttal csökkent az ára kilogrammonként, így novemberben 241 forint/kilogramm volt.)
2016. január-novemberben az előző év azonos időszakához viszonyítva:
- A mezőgazdasági termelői árak 3,7 százalékkal csökkentek. Ezen belül a növényi termékek ára 5,0, az élő állatok és állati termékeké 1,5 százalékkal csökkent.
- A zöldségfélék ára 2,5, a gyümölcsöké 4,1 százalékkal csökkent. Az alma ára 11 százalékkal visszaesett, elsősorban az ipari alma árának drasztikus csökkenése miatt: 2015. január-novemberben még 35 forint/kilogramm, 2016 ugyanezen időszakában már csak 19 forint/kilogramm volt.
- A vágósertés ára 3,2 százalékkal nőtt.
- A tej árának az elmúlt hónapokban tapasztalt növekedése nem tudta kompenzálni az év eleji mérséklődést, így az 7,7 százalékkal csökkent.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








