21 °C Budapest

Prémium terméket dob piacra a magyar húsipari vállalat

2013. október 16. 15:06

Lezárult a Sága Foods Zrt.-nek az év első hat hónapján át tartó átszervezési fázisa, amivel a húsipari cégek közül elsőként, valódi konszolidációt hajtottak végre. Megszüntették a veszteséges tevékenységeket, ezzel megerősítették az életképes egységeket; a fókuszba a továbbfeldolgozott készítmények gyártása és a Sága márkák megerősítése került. Mindemellett a témában tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a háziasszonyok számára a virsli íze sokkal fontosabb, mint az alakja, avagy a színe, illetve az is, hogy a nem világos szabályozás miatt pontosan nem is lehet megmondani, hogy mi virsli, és mi nem az.

A 2012. év végén kommunikáltak szerint az elmúlt időszakban a Sága Foods (a cég a Bernard Matthews (BM) Csoport tagja) jelentős változáson ment keresztül; a tulajdonos és a finanszírozó bankok által támogatva átszervezték a vállalatot. Az átszervezés célja az volt, hogy - a húsipari cégek közül elsőként - valódi struktúraváltást hajtsanak végre. A vállalat fő célkitűzései, stratégiája nem változott: a magyar húskészítménypiacon továbbra is vezető szerepet kívánnak betölteni.

"Az átszervezés az idei év első felében sikeresen lezárult. Ennek keretében az állattartási tevékenységünket kiszerveztük, a vágóhidunkat bezártuk és felépítettünk egy stabil, megbízható hús-ellátási folyamatot, ami a húskészítmény-gyártásunk alapját képezi. Mindezek eredményeként 2013. harmadik negyedévében - több év veszteséges gazdálkodás után - végre pozitív eredményt érünk el. Mindezek mellett tulajdonosunk a Bernard Matthews vállalat nemrég jelentős értékű befektetői megállapodást kötött, amely még jobban elősegíti cégcsoportunk stabilitását. Piaci pozíciónk megerősítése érdekében folyamatosan új termékeket vezetünk be" - mondta Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.

Háziasszonyokat kérdeztek a virsli ízéről

Az Ipsos Marketing által készített felmérésből (amit a sajtótájékoztatón publikáltak) kiderül, hogy a hazai háziasszonyok számára a legfontosabb szerepe az íznek van a virsli megítélésében. Ezt követik sorrendben olyan szempontok, mint a fűszerezettség, a füstös íz, a sósság, az illat, az állag, a szín, végül az alak, vagyis bár élelmiszert elsősorban ránézésre kell választani a közértben, ami alapján az alak vélhetően fontos szempont kellene, hogy legyen, mégis a kóstolásnál ez kerül a legutolsó helyre, és inkább a hazai hagyományoknak megfelelően a termék különböző típusú fűszerezettsége és ízvilága kap nagyobb hangsúlyt. Kérdésünkre, hogy a különböző márkájú virslik hústartalma és alapanyagainak minősége mennyire fontos szempont a vásárlók számára, válaszul azt kaptuk, hogy a jelenlegi kutatás nem tért ki ezekre a területekre. Így csak vélelmezni tudjuk, hogy bár mindenki szeretne minél magasabb hústartalmú és minél egészségesebb és jobb minőségű alapanyagokból készült virsliket és egyéb húskészítményeket vásárolni, a leginkább gátoló tényező az ár lehet. Reméljük nemsokára ezzel kapcsolatban és készülnek mélyebb kutatások, fogyasztói felmérések.

A virslit mindenki másképpen szereti

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, 3%-kal többet, mint 2011-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítmény. Forgalma értékben 8%-kal növekedett, így meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebben az időszakban 10%-kal tudta növelni értékbeli eladásait az előző évhez képest, derült ki.

Az ACNielsen adatai szerint a Sága a virsli szegmens piacvezető gyártója: 26,1%-os értékbeli és 16,7%-os volumen részesedésével messze megelőzi versenytársait. A teljes Füstli család pedig a virsli piaci eladások 21%-át teszi ki értékben és 13%-át mennyiségben, vagyis a cégnek elég erősnek, mondhatni meghatározónak nevezhető a virslipiaci pozíciója.

Kvalitatív fogyasztói kutatások alapján azt állapították meg, hogy a virslit mindenki másképpen szereti. Vannak, akik kifejezetten a fűszeres, füstölt virsliket kedvelik, mások inkább csak az enyhén füstös, kevésbé karakteres ízvilággal rendelkező virsliket részesítik előnyben. Ez utóbbi igényre a Sága mostanáig nem kínált alternatívát, mert a Füstli széles termékpalettája elsősorban a fűszeresebb, füstölt ízvilág rajongóinak kedvezett.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Piaci pozícióinak megszilárdítására a vállalat ősztől további két új terméket vezet be, hallhattuk a nagy bejelentést a sajtótájékoztatón, amivel teljessé teszi virsli választékát: a "Kedvenc" pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek, míg a "Bécsi Ínyenc" pulykavirslit a magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termékek rajongóinak szánják.

Fontosnak tartja a cég továbbá azt is, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel és fórumokon keresztül edukálják is a fogyasztókat, így ebben mi is a segítségükre kívánunk lenni, ezért elmondjuk, hogy a virslit bizony nem kell főzni, hiszen egy fogyasztásra kész termékről van szó, ezért csak melegíteni kell (amennyiben úgy szeretjük), amit a legjobb, ha 4 percen át gyöngyöző vízben teszünk meg. Egy átlagos fogyasztó számára így megfelelő állagú és hőmérsékletű virslit kaphatunk.

Nem árt továbbá megjegyezni, hogy a virsli legalább 40% húst kell tartlamazzon, így ez alatti számok esetében legyünk résen a vásárlásnál. A 80%-os hústartalom, amit most piacra dob a Sága, pedig azért is különleges, mert szárnyasok esetében ennél magasabb, pl. 90% körüli hústartalom már olyan száraz terméket eredményezne, amit nem biztos, hogy jó ízzel fogyasztanánk.

 

NEKED AJÁNLJUK
Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 16. csütörtök
Mózes, Botond
20. hét
Május 16.
A fény világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm