Bejelentkezés:

Felhasználói név:
Jelszó:
  Mégsem
regisztráció elfelejtettem a jelszavamat
2017. január 24. kedd Timót
Hírek » Vállalkozás

Virtuális pénztárcát kaphat hamarosan minden magyar gyerek

Decemberben zárult az MKB Bank első FinTech versenye. A legjobb 8 ötlet bekerült a hamarosan induló MKB FinTech inkubációs programba, ahol folytatják a piaci bevezetés előkészítését. A Pénzcentrum a legfiatalabb győzteseket, a három fiúból álló Family Finances csapatát: Fodor Papp Gábort, Muck Ivánt és Muck Ferencet kérdezte arról, mik a terveik, és pontosan mire lesz használható az általuk tervezett FinTech-megoldás.


Honnan jött az ötlet? Hogyan talált egymásra a csapat?

Az ötletünk alapjait oktatói tapasztalatunkból meríthettük; Feri és Iván a Studium Generale diákszervezet, Gábor a FAKT szakkollégium kötelékében taníthattak középiskolásokat, és ekkor érzékelték a leginkább, hogy szükség van a fiatalok pénzügyi tudatosságának növelésére, és fontos foganatosítani egyfajta pénzügyi kultúrát a diákok körében. Természetesen azt is megtapasztaltuk, hogy egyértelműen “mobile first" generációról beszélhetünk a jelenlegi tizenévesek kapcsán, akik számára a mobiltelefonok használata állandónak tekinthető, így miért ne lehetne mobiltelefonjuk megoldás arra, hogy például zsebpénzüket digitalizálhassák.

Ennek érdekében szerettünk volna megvalósítani egy olyan innovatív ötletet, amely nemcsak a felhasználóknak, hanem maguknak a bankoknak is értéket teremthet. Mindemellett Gábor testközelből is érzékelhette a zsebpénzügyek elmaradottságát; kisebb testvére ahhoz, hogy online tranzakciókat bonyolíthasson le, az ő bankkártyáját kérte kölcsön.

Az ötlet kidolgozását Gábor és Iván kezdték meg, akik mindketten egy management consulting cég budapesti irodájában dolgoznak Fintech Research Analyst-ként. Első találkozásukkor egy több órás brainstormingot követően döbbentek rá arra, hogy nagyon hasonló elképzeléseik vannak egy fiatalok pénzügyi tudatosságát, és a zsebpénzügyek digitalizációját elősegítő applikációval kapcsolatban. Az alkalmazás és a Family Finances brandjének elkészítésében pedig egyértelmű volt Iván számára, hogy ikertestvére, Feri segítségét kéri, hogy design skilljeit kamatoztathassa startup ötletük megvalósítása során. Ferenc egyébként tapasztalatait egy első generációs startup kötelékében szerezhette meg, ahol jelenleg visual designer-ként dolgozik.

Pontosan mire lehet majd használni a Family Finances applikációját?

A Family Finances egy digitális pénzügyi ökoszisztéma családok számára integrált PFM (Personal Finance Management), EduTech, befektetési és fizetési szolgáltatással a tudatos zsebpénzügyekért.

A Family Finances applikációja tulajdonképpen egy virtuális pénztárca, amelyen keresztül a gyermekek kontrolláltan költhetik el zsebpénzüket, így nem esnek el pl. online vásárlási lehetőségektől, emellett a szülőknek is segít nyomon követni gyermekeik pénzügyeit.

A családi pénzügyek tehát transzparenssé és visszakövethetővé válnak a szülők számára. Az ötlet fő fókusza továbbá a gyermekek pénzügyi tudatosságra való nevelése speciális EduTech funkciókkal. Ennek keretein belül ötvözzük a nélkülözhetetlen elméleti alapokat, melyeket játékos formában (gamification) a gyakorlatban is elsajátíthatnak az alkalmazást használó gyermekek.

A felhasználok számára az alkalmazás főbb EduTech és PFM funkciói ingyenesek lesznek, azonban ha a teljes megoldást használni kívánják, bizonyos banki díjakkal számolniuk kell.

Miből gondoljátok, hogy ez működni fog? Milyen előzetes piaci vizsgálatokat végeztetek?

Fő értékajánlatunk, hogy a FamilyFinances integrált rendszere egyetlen platformon olvasztja össze mindazon pénzügyi megoldásokat, melyek csupán önmagukban léteznek, így a FinTech világ átható tanulmányozása nélkül is lehetőséget biztosít a családok számára, hogy a leghasznosabb pénzügyi szolgáltatásokat egy helyen vegyék igénybe, ennek következtében nevezzük ‘’one stop shop’’ megoldásnak termékünket.

A piackutatásunk alapját egy Business Model Canvas képzi. Ezen keresztül vázoltuk fel a lehetséges fogyasztókat, alkottuk meg a költség tervet és foglaltunk össze egy értékajánlatot a termékünkről. A modell legnagyobb pozitívuma, hogy a kategóriákat egymáshoz rendelve könnyen vizsgálható a működőképesség és kiszúrhatóak a hibák, gyengeségek. Utóbbiakat felhasználói és szakértői interjúkkal kezdtük meg kialakítani, de az igazi mélyinterjúkat az inkubációs időszak alatt fogjuk elvégezni.

Hova szeretnétek eljutni a 18 hetes inkubációs program végére?

Egyértelműen arra törekszünk, hogy 18 hét alatt MVP-nk (vagyis az úgynevezett "minimálisan életképes termék") használható, valamint felhasználók számára is letölthető applikáció formájában valósulhasson meg. Természetesen ennyi idő alatt csupán az alapvető funkciókat integrálhatjuk az alkalmazásunkba, amelyhez még nem szükséges bankszámlaszámot nyitni a 8-12 éves korban zsebpénzüket digitalizáló diákoknak.

Ez az alkalmazás az inkubációs program végére csupán a gyermekek felhasználói felületét tartalmazza majd, a szülői nézet ezt követően készül majd el, viszont már ekkor is rendelkezni fog reményeink szerint manuális PFM, EduTech, ill. manuális cél alapú megtakarítások (goal-based savings) funkciókkal az ökoszisztémánk.

Mindemellett pedig szeretnénk olyan népszerűséget teremteni megoldásunknak, hogy a 18. hét végéhez érve, MVP-nk kiadásakor sokakhoz eljuthasson applikációnk.

Mit gondoltok a prepaid bankkártyák (amit akár a gyerekek is használhatnak) nem lesznek versenytársai a ti virtuális "zsebpénztárcátoknak"?

A prepaid kártyákra inkább lehetőségként tekintünk mintsem versenytársként. Jelenleg több elképzelésünk van a banki integráció megvalósítására; amikor ezek közül választunk majd, figyelembe fogjuk venni a technikai és a szabályozói korlátokat is, így lehet, hogy a Family Finances megoldás is integrálhat egyfajta prepaid elven működő számlát vagy kártyát. Az FF igazi értéke az alkalmazás és az integrált rendszer, amelyet prepaid kártya funkciójával is kiegészíthetünk.

Milyen terveitek vannak a jövőre nézve? Hová fejlődhet a cég?

Ismerve az Európai Unió jelenlegi szabályozási környezetét, ill. legújabb irányelveit (PSD2), mindenképpen arra törekedtünk, hogy nyitott ökoszisztémát alakíthassunk ki, amely lehetővé teheti, hogy a megoldásunk külföldön is működőképes lehessen. Az MKB FinTech versenye rendkívüli lehetőséget adott számunkra, hogy ezáltal egy magyar bankkal kooperálva dolgozhassuk ki elképzelésünket, így itthon mindenképpen az MKB-val együttműködve tervezzük bevezetni a termékünket.

Hozzászólások száma: 1 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!
 

 

Na, szerinted melyik országban piál a nők 60 százaléka terhesen is?

Súlyos statisztikával jött ki nemrég a "The Lancet", aza a világ vezető egészségügyi folyóirata. A jelentés szerint az ír nők több mint 60 százaléka fogyaszt alkoholt a terhesség alatt. You...
 

Soha többet ne dobd ki a szakadt harisnyát, aranyat ér!

A nejlonharisnya sajnos fogyó eszköz, legalább is nem is merek olyan nőt, aki 3-6 alkalomnál többször tudott volna felvenni egy harisnyát. De csak azért, mert kilyukadt, még nem válik használhatatlanná...
NÉPSZERŰ
FRISS

Lidl

01.19-01.25
Országos

Aldi

01.19-01.25
Országos

Spar

01.19-01.25
Országos

Interspar

01.19-01.25
Országos

Tesco

01.19-01.25
Országos

Spar, Interspar

extra ajánlatok
01.12-02.02
Országos

Auchan

baba
01.05-02.01
Országos

Auchan

friss húsok
01.05-02.02
Országos