A nagy áruházláncok az ünnepek előtt több modellnél is komoly árengedménnyel csábítják a vásárlókat. Megnéztük, milyen airfryereket és milyen árakon kínálnak most a hazai üzletek.
Magyarországon is hatalmas üzlet van a közvetlen értékesítésben. A tisztességesen működő vállalkozások szerint nekik is érdekük, hogy megkülönböztessék magukat az átverős, lehúzós termékbemutatóktól.
Várhatóan már a héten az Országgyűlés elé kerül az a törvényjavaslat, amely a korábbiakhoz képest sokkal szigorúbban szabályozza a direkt értékesítést. Azt az ágazatot képviselő Közvetlen Értékesítők Szövetsége is elismeri, hogy szükség van erre a szigorításra, a szabályozás átalakítására.
A tisztességes vállalkozók meg szeretnék ugyanis különböztetni magukat az átverős termékbemutatóktól - mondta el egy szerdai sajtótájékoztatón Gárdus Péter, a szövetség elnöke. A közvetlen értékesítés ma Magyarországon évente 50 milliárd forintos forgalmat jelent, ez már nemzetgazdasági szinten is számottevő eredmény. Ugyanakkor több százezer emberhez juttatnak el termékeket ebben a formában - gyakorlatilag megkerülve a hagyományos boltokat vagy a webshopokat.
De mi változik?
Az Országgyűlés hamarosan dönthet a piacot - a jelenleginél - sokkal szigorúbban szabályozó törvénymódosításról. A jogalkotó szándéka szerint ez jelentősen megnehezíti a trükköző, átverős termékbemutatós cégek helyzetét.
A Közvetlen Értékesítők Szövetségének szakértői a Pénzcentrum kérdésére elmondták, hogy a törvénymódosítás három fontos dologban szigoríthat a szabályokon:
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Nem lehet ingyenes ajándékokkal (ebéd, utazás, orvosi vizsgálat) reklámozni a termékbemutatót;
- Mindegyik cégnek kötelező lesz ügyfélszolgálatot fenntartania (tehát elvileg elérhető lesz az értékesítő, érvényesíteni lehet a garanciát, a cserét, a pénzvisszafizetést határidőn belül);
- Árubemutatón nem lehet áruhitel-szerződést kötni (a szakértők szerint ez jelenti a legnagyobb gondot: egy termékbemutatón jelenleg meglepően könnyű átgondolatlanul, hosszú évekre eladósodni);
A szövetségnél azt remélik, hogy az ellenőrzések számát is növelik, nagymértékben tisztulni fog a piac, visszaesnek a nagy értékű becsapások.
Ugyanakkor kiemelték, hogy a szigorúbb a szabályozáson túl a fogyasztók további, folyamatos tájékoztatása is szükséges.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








