Top tippek: Hogyan alakítsunk ki jó képet magunkról?

Pénzcentrum
2007. szeptember 29. 09:00

Egy vállalat indítása vagy működtetése során számos problémával kerület szembe a tulajdonos. Az egyik ilyen meghatározó kérdés a cég imázsa, a róla kialakult kép, amit viszont lehet fejleszteni...

Az üzleti kommunikáció a cégek életében nagyon fontos, ugyanis részben erről ítélik meg a dolgozók, a vevők, az ügyfelek, a megrendelők, a beszállítók, a hitelezők, és az összes többi külső szereplő. A jó imázs létrehozása és fenntartása nemcsak a külső szereplők szempontjából fontos a cégnek, hanem a dolgozókban is egy pozitív képet kell kialakítani, hogy jól végezzék a munkájukat.

Az egyik legfontosabb célközönség a pozitív kép kialakítására a fogyasztói kör, ugyanis náluk a legvalószínűbb, hogy érzelmi alapon, irracionális módon döntenek egy termék megvásárlásáról, vagy egy vállalat választásáról. Ma már minden cégnek az az érdeke, hogy saját "személyiséggel"könnyű őket megkülönböztetni rendelkezzenek, mivel így a versenytársaktól, és az ügyfeleket is magához csábíthatja.

A megítélés három területből tevődik össze, mégpedig hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, és ezek hogyan befolyásolják a magatartásukat, döntéseiket. Mind a három területre egyszerre kell koncentrálni, hogy jó kép alakuljon ki a vállalatról a piacon.

Első teendők

A legfontosabb feladat a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak pozicionálása, a célcsoport pontos meghatározása, igényeinek, szokásainak, elvárásainak megismerése. Ezek alapján lehet meghatározni azokat az értékeket, amikre fel lehet építeni az egyéni arculatot. Az imázs kialakításakor viszont mindenképpen el kell kerülni a "tucat termékeket", mivel a lényeg az egyediség kialakítása.

A képzeletbeli arculat kitalálása után következnek a gyakorlati teendők, mint az iroda berendezése, a színek kialakítása, a mottó, és a dolgozókkal szembeni elvárások megfogalmazása.

Egy vállalat imázsát nagyon sokféle módon lehet építeni, fejleszteni. Az első időszakban a reklámot el kell felejteni, ugyanis az csak arra való, hogy az érdeklődést fenntartsa a cég iránt. A PR azaz public relations közönségkapcsolatot jelent, vagyis a külső szereplőkkel való kapcsolattartást. Az induláskor ez a legjobb figyelemfelkeltő.

Az új termékek vagy szolgáltatások bemutatására a média a legmegfelelőbb, de azt nem úgy kell bemutatni, mint egy reklámban szokás. A cél a megismertetés, ami kevesebb költséggel jár, mint a reklám, mivel csak a célcsoport által figyelt médiát veszi célba a cég. Nem utolsó szempont, hogy ha valaki más állítja a cégről hogy jó, azt a fogyasztók jobban elfogadják, mintha a cég mondaná.

Hírnév megőrzése

Ha már kialakítottuk a vállalat arculatát, akkor is figyelni kell a jó hírnév fenntartására. Egy beszállító nem szívesen áll egy olyan céggel szóba, amelyikről az a hír járja, hogy nem mindig fizet, illetve a vevők elkerülik a termékeket, ha minőségbeli problémákról hallottak.

Könnyen előnyt lehet kovácsolni a jó hírnévből, ugyanis a munkát keresők is sokkal szívesebben jelentkeznek egy jó nevű cég hirdetésére. Így megvan a lehetőség a gondosabb szűrésre, és a szigorúbb kiválasztási folyamat is megfelelő eredménnyel járhat, és a jelentkezők nagy száma miatt lényegesen lerövidülhet a toborzásra szánt idő. A leendő dolgozók szempontjából pedig nagy előny ha egy "nagy név" szerepel az önéletrajzban a későbbi munkakeresés során.

A következőkben látható néhány tipp a jól csengő név megőrzésére:

1. Ne becsüljük le az ügyfelet, mindig hozzuk a tudtára, ha kedvezőbb feltételekkel kap meg valamit.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

2. Az ügyfelek panaszaira mindig válaszoljunk, és minden lehetőség szerint oldjuk meg a problémát.

3. Ha nem sikerül megoldani, arról mindenképpen tanácsos írásban tájékoztatni az ügyfelet, esetleges javaslatokkal, hogy kihez forduljon.

4. Fordítsunk figyelmet arra, hogy megismerjük a célközönség igényeit, elvárásait, hogy minél jobban meg tudjunk annak felelni.

5. Mindig időben fizessünk a beszállítóknak, hitelezőknek.

6. Ápoljuk az üzleti kapcsolatokat, ismeretségeket.

7. Működjünk együtt a felügyeleti szervekkel, és igyekezzünk jó kapcsolatokat kialakítani, nem hátrány egy cégbírósági vagy APEH ügyintéző.

8. A termékek és szolgáltatások árát mindig a versenytársak figyelembe vételével alakítsuk ki.

9. A vállalattal szembeni negatív kritikákat a fejlődés iránymutatásának fogjuk fel.

10. Mindig legyünk naprakészek a céget érintő kérdésekben, mivel ez hozzáértést és szakmai felkészültséget sugároz.

Ha a vevőkben, beszállítókban, hitelezőkben jó kép alakul ki a vállalatról, abból könnyen profitálni tud, ugyanis a vevők továbbadják jó tapasztalataikat, így növelve a cég ismertségét, a hitelezők és beszállítók viszont sokkal könnyebben és akár kedvezőbb feltételekkel működnek együtt egy megbízható céggel.

Ha egy vállalatnak sikerül a különböző csoportokban (vevők, hitelezők, beszállítók) nagyjából ugyanolyan képet kialakítania magáról, és ez a saját elvárásoknak is megfelel, amiket megfogalmazott önmagával szemben, akkor jó úton halad, hogy a pozitív hatásokat az üzleti eredményeiben is érzékelhesse.

Brutál nyereséget jelentett a Hell Energy

2023-ban 15 milliárd 468 millió forintnyi nyereséget termelt a Hell Energy Magyarország Kft., ami majdnem 2,5 milliárddal magasabb, mint az egy évvel korábbi eredmény.

Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 21. kedd
Konstantin
21. hét
Május 21.
Szeged napja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Hello vidék  |  2024. május 20. 14:06
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem