Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
Várhatóan holnap döntenek az új útdíjrendszer esetleges könnyítéseiről. Az viszont a mai napig nem teljesen világos, miből lesz többletbevétele az idei költségvetésnek, ha elvileg a magyar autósok jobban járnak.
Hamarosan véget ér az idei évben bevezetett megyei útdíjrendszer tesztüzeme; várhatóan a holnapi nap folyamán tartott kormányülésen tárgyalnak majd a tapasztalatokról és az esetleges könnyítésekről is.
- mondta tegnap a Hír TV-nek Seszták Miklós.
A nemzeti fejlesztési miniszter azzal kapcsolatban, hogy lesznek-e olyan útszakaszok, amelyeknek az ingyenességét visszaállítják kiemelte:
A szomszédos megyék lehajtóiról tehát mindenképp szó esik majd a holnapi kormányülésen, arról viszont egyelőre csak találgatni tudunk, hogy a bevezető és elkerülő útszakaszok ingyenességének visszaállítása is felmerül-e. Arról azonban nem szabad megfeledkezni, hogy az útdíjrendszer átalakításából jókora többletbevételt remél az idei költségvetés.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jobban járnak a magyar autósok?
Ráadásul az, hogy egy-egy autós mennyivel jár jobban, ha az éves helyett a megyei matricá(ka)t választja, relatív. Ritka ugyanis az olyan család, amely mindössze 1-2 megye rendszeres érintésével megúszhat egy teljes évet (hétvégi ház, vidéki rokonok, stb.). Arról nem is beszélve, hogy az idei évben bevezették a D2 kategóriát, így a mikrobuszok, pickupok után dupladíjat kell fizetni; ez pedig nemcsak a vállalkozókat, hanem sok nagycsaládost is érint (a D2 kategória a megyei és az országos sztrádamatricáknál is érvényes).
Spórolásra természetesen így is sokaknak lehetősége lesz, és még csak élelmesnek sem kell lenni hozzá. Ez azonban főként abból fakad, hogy Magyarországon az országos sztrádamatrica meglepően drága. Talán éppen emiatt számít többletbevételre a költségvetés. Azok az autósok ugyanis, akik az éves matrica drágasága miatt korábban kerülőutakat választottak rendszeres, 1-2 megyét érintő útjaikhoz, most elképzelhető, hogy megjelennek az autópályákon, és így a bevételi oldalon.
Bár egy-egy autós az új rendszerrel akár jobban is járhat, az objektivitás érdekében mindazonáltal érdemes összehasonlítani a korlátlan rendszert a környező országokban tapasztalt korlátlan útdíjakkkal is. Röviden összefoglalva, a helyzet nem túl rózsás: még a magas árfolyamok mellett is jóval barátságosabb korlátlan pályadíjakkal találkozhatunk külföldön. Pedig néhol jóval nagyobb úthálózatról beszélünk.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








