Ismét mozgalmas hét áll mögöttünk: alábbi összefoglalónkban összegyűjtöttük a 20. hét legfontosabb, legérdekesebb, na meg legolvasottabb cikkeit a Pénzcentrumról.
Olcsóbb, gyorsabb és a legtöbb lehetőséget ez kínálja. Egyre többen választanak Magyarországon belföldi és külföldi utazáshoz is telekocsit. Mert bár a nagyobb városok között számos busz és vonat áll rendelkezésre, a kettő, itthon is elérhető platform, az Oszkár és a BlaBlaCar általában mégis tud jobb alternatívát kínálni. Persze csak akkor, ha valaki autósként és utasként egyaránt él a bizalommal, mert enélkül bizony nem érdemes belefogni. Nem véletlen, hogy erre az utazási formára már egy egész iparág épült az utóbbi években: megjelentek a "hivatásosok", akik kifejezetten az utaztatásra alakítottak vállalkozást és naponta akár többször is megteszik az utat Pécs és Budapest vagy akár München és Budapest között. A HelloVidék most a telekocsizás előnyeit és hátrányait vette górcső alá, de megmutatjuk azt is, hogy mennyiért tudunk utazni ezzel a közlekedési formával a nagyobb városok között.
Egyre többen választják Magyarországon a telekocsi szolgáltatást, nem véletlen, hogy erre az utazási formára már egy egész iparág épült az utóbbi években: megjelentek a "hivatásosok", akik kifejezetten az utaztatásra alakítottak vállalkozást és naponta akár többször is megteszik az utat Pécs és Budapest vagy akár München és Budapest között. Ennek apropóján a HelloVidék összegyűjtötte, mik a legfőbb előnyei és hátrányai ennek a közlekedési formának:
Főbb előnyök:
- a legtöbb esetben olcsóbb, mint a tömegközlekedés vagy a gépkocsi használat
- kényelmesebb, mert általában több a hely mind az utasoknak, mind a csomagoknak
- komfortosabb, mert megválogathatjuk az utastársainkat
- gyorsabb, mert kevesebb helyen áll meg, mint a busz vagy vonat
- nagyobb sebességgel tud haladni, mint a tömegközlekedési eszközök
- költségcsökkentő
- környezetbarát
- kommunikációs lehetőségek, jó beszélgetések
- új emberi kapcsolatok kialakításának lehetősége
Főbb hátrányok:
- korlátozott a helyek száma
- nem biztos, hogy pont akkor indul vagy érkezik, amikor nekünk a legjobb
- általában fixek az időpontok és a találkozási helyek
- utasként nem tudhatjuk, hogy kikkel fogunk együtt utazni
- feltétlenül meg kell bízni a sofőrben
- nagyfokú bizalom szükséges hozzá, hiszen idegenekkel utazunk együtt
- esetenként (például a reptéri utazás során, főként az esti órákban) jóval drágább is lehet
Ha szeretnél még többet megtudni a telekocsizásról, és aktív telekocsisok véleményére is kíváncsi vagy, olvasd el a HelloVidék teljes cikkét a témában!
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Szép ajándékot kapott Lisztes Krisztián a búcsúmeccsén
- Szergej Lavrov kimondta, amit egyetlen ukrán sem akar hallani, de a Nyugat sem
- Túl van az életveszélyen a szerdán meglőtt szlovák kormányfő - a nap hírei
- Drámai fotók a letarolt kishajóról, újabb részletek az eltűnt magyar fiatalokról
- Vége az extrém drágulásnak, erős nyári balatoni szezon jöhet
- Segélyeken spórolnának a németek, ez fájna az ukránoknak