Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
A nyári főszezonban évről évre egyre élénkebb a használt kabriók hazai piaca: idén májusban minden eddiginél nagyobb, 4 ezer feletti számú nyitott utasterű személyautó közül válogathattak az érdeklődők - írja közleményében a Használtató.hu.
Míg a szezonon kívül 2500-3000, addig az idei nyári időszakban havonta már 4000 körüli használt kabriót hirdetnek meg. A kínálati számok átlaga évről évre emelkedik, az idei első öt hónapban a tavalyi év hasonló időszakához képest 13 százalékkal nőtt a kínálat - tájékoztat Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. Eközben a főszezon egyes hónapjaiban a netes keresések száma is rendre meghaladja a 200 ezret. Ezekhez az autókhoz egyfajta luxusérzés társul, amit az is mutat, hogy bár a kínált kabriók átlagéletkora közel 12 év (mindössze negyedüket gyártották öt éven belül),A használt kabriók kínálatában egyértelműen a BMW gyártmányai szerepelnek a legnagyobb arányban: 21 százalékos a részesedésük. A sorban szintén német márkák, a Mercedes és a Volkswagen következnek 10, illetve 9 százalékkal. A Peugeot-val (9 százalék) kiegészülő négyes együttesen a teljes kínálat mintegy felét (49 százalék) fedi le. Érdekesség, hogy az összes BMW és Peugeot személyautó-hirdetésnek a 6 százaléka kabrió.
Gyorsan javul a komfortosság
Míg tavaly a teljes kabrió-kínálatnak a 72 százalékát kínálták meglévő légkondicionáló rendszerrel, ez az arány idén már 79 százalékra nőtt. Bár első pillantásra ez a kabriók esetében másodlagos szempontnak tűnik, figyelembe kell venni, hogy kabrióval nem csupán esős időben, de napközben, tűző napon sem ajánlatos nyitott tetővel közlekedni. A fent említett luxusérzés hamar semmivé foszlik, ha erre a szempontra nem ügyel a vásárló.
A legdrágább, illetve a legidősebb
A kabriók 3-4 százaléka tartozik a veterán kategóriába, az elérhető modellek közül jelenleg a legidősebb egy több mint száz esztendős Ford T-modell, de a Morris Eight egy meghirdetett példánya is immár több mint 80 éve, 1935-ben gördült ki a gyárkapun.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- A rendőröknek is hazudott az apa, hogy lánya visszaköltözzön hozzá
- Együttműködésre készül a Széchenyi István Egyedem és a kínai járműóriás NIO
- Peren kívül egyezne meg a Nemzeti Színházzal Horváth Lajos Ottó
- Uniós megegyezés született a befagyasztott orosz pénzek ügyében
- Újabb fejlemény a bőnyi iskolában megkéselt diáklány ügyében
- Az UVSE nyerte a női vízilabda országos bajnokságot