23 °C Budapest

A Genfi Autókiállításra készül az új Suzuki Swift-S + kép

2011. február 10. 19:02

A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállításon* a Suzuki Motor Corporation bemutatja új koncepcióautóját, a Swift S-t.

"A Swift S-koncepcióautó alapja az új Swift, amely tavaly ősz óta kapható Európában. A Suzuki élményvezérelt márkafilozófiájával összhangban a koncepció kiindulási alapja egy olyan stílusos sportkompakt tervezése volt, amely egyúttal kivételesen magas szintű teljesítményre képes. A stílusos megjelenést a korábbiaknál sportosabb és izgalmasabb dizájn jellemzi" - mondta a Pénzcentrum.hu-nak Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.

A Suzuki az S-koncepcióautó mellett az új Swiftet, a Splasht, az Altót, a Kizashit, a Jimnyt, a Grand Vitarát és az SX4-et is kiállítja standján.

 

Suzuki Swift-S (Forrás: Magyar Suzuki Zrt.)


A Swift S-koncepcióautóval, valamint a Suzuki egyéb termékeivel kapcsolatban az Autókiállításon a 4-es csarnok 42.51-es pavilonjánál 2011. március 1-én 13.45-kor kezdődő sajtókonferencián adnak részletes tájékoztatást.

* A 81. Genfi Nemzetközi Autókiállítás a nagyközönség számára 2011. március 3-13. között áll nyitva, a sajtónapok pedig ezt megelőzően március 1-2-án lesznek.

Dízel Swiftek az esztergomi gyártósoron

Megkezdődött a dízelmotoros Swiftek sorozatgyártása Esztergomban, ahol ebből a modellből eddig csak benzinmotoros autók készültek. A Magyar Suzuki Zrt. tervei szerint ebben az évben 18 ezer harmadik generációs Swiftet állítanak elő a gyárban 1,3 literes dízelmotorral. Ősztől pedig a társaság a Swift Sport gyártásába fog; ehhez egy új fejlesztésű 1,6 literes motort kapnak Japánból, míg a dízelmotor az indiai Maruti Suzukitól érkezik.

Az elmúlt évben a magyar leányvállalat szerelőszalagjait több mint 170 ezer autó hagyta el, ennek 15%-a volt az azóta már nem gyártott második generációs Swift, míg a tavaly június óta futó harmadik generációs modell részesedése 22%-ot ért el. Emellett a termelt mennyiség 32%-a volt az SX/Sedici, a fennmaradó 31% a Splash/Agila. Esztergom ugyanis a saját modelljeiből bizonyos mennyiséget Sedici és Agila néven szállít a FIAT és az Opel számára.

Az idei 160-170 ezer darabos termelési tervvel kapcsolatban Ruska Viktória elmondta, hogy annak 40%-a lesz a Swift, a fennmaradó részen pedig fele-fele arányban osztozik a másik két modell.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Tegyük hozzá, hogy a több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására képes. Most tehát jelentős kihasználatlan kapacitása van a Magyar Suzukinak, amely 2007-ben még hatezer embernek adott munkát, ám a létszám a közelmúltban 3500-ra apadt. A válság miatt annyira visszaesett az európai kisautópiac, hogy két éve vissza kellett állni az ötnapos, két műszakos termelési rendszerre. Ezt megelőzően, 2007-08-ban hat napon át három műszakban termelt a gyár.

Esztergomban a 2008-as 6,43 milliárd forintot követően 2009-ben 35,37 milliárdot fordítottak beruházásokra azzal a céllal, hogy a hegesztőüzemben 100%-os legyen a robotizáltság. A gyár 1991-es alapítása óta a Suzuki Motor Corporation több mint 280 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és az első Swift 1992. októberi elkészülte óta 1,8 millió gépkocsi hagyta el az esztergomi gyár szerelőszalagjait.

 

Harmadával nőtt a Suzuki nyeresége
A Suzuki Motor Corp. működési eredménye 31%-kal nőtt a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.A japán társaság hétfőn kiadott jelentése szerint tavaly október-decemberben a működési nyereség 23,64 milliárd jen volt, nagyjából megfelelt az elemzői előrejelzések 24 milliárdot valószínűsítő átlagának. Az adózás utáni profit megnégyszereződött, 12,2 milliárd jenre emelkedett az előző évi 3 milliárd jenről. A társaság szerint tartható az idén március végén befejeződő üzleti év egészére kitűzött cél, a 100 milliárd jen nagyságú működési eredmény. Az elemzők optimistábbak, 115,8 milliárdot, az előző évinél 46%-kal nagyobb működési eredményt jósolnak.

A társaság egy korábbi, január végi közleménye szerint 2010-ben minden korábbinál több autót, világszerte 2,893 millió darabot gyártottak, ami 121%-os növekedés az előző évhez képet. A globális termelési rekord elsősorban az indiai és a kínai piacon elért növekedés eredménye. Indiában volt a legnagyobb növekedés, itt tavaly 32%-kal több kocsit adtak el, mint 2009-ben. A Japán és Kína után a harmadik legnagyobb ázsiai gazdaság egyre szélesebb réteg számára teremti meg a középosztályi életmód feltételeit, így a középkategóriás Suzukik piaca is bővül. A verseny azonban élesedik, a nyersanyagok ára emelkedik, autót fenntartani pedig egyre drágább, főként az üzemanyag árának emelkedése miatt. Az indiai értékesítés növekedési üteme ezért az idén jóval lassabb, 12-15%-os lehet - mondják elemzők.

A Suzuki a negyedik legnagyobb japán autógyártó. A német Volkswagen konszern 19,9%-os részesedéssel rendelkezik a cégben. A társaság 1991 óta van jelen Magyarországon, az esztergomi üzemben 1992-ben indult a gyártás. 2008-ban már az 1 millió 500 ezredik darab magyar Suzuki elkészültét ünnepelték a gyárban, amelynek kapacitása ugyancsak 2008-ban elérte az évi 300 ezer darabot.

NEKED AJÁNLJUK
Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 19. vasárnap
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. május 19. 16:13
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem