Holnaptól jelentős burkolat-felújítási munkálatok kezdődnek az M2-es autóúton a 22-32. km-szelvények között. Az október végéig tartó beruházás idején az érintett szakaszon váltakozó irányú jelzőlámpás vagy jelzőőrös forgalomirányítás mellett közlekedhetnek az autósok, ezért jelentős torlódásokra lehet számítani.
Szeptember 17-én a reggeli órákban a forgalomterelés kiépítésével kezdődnek meg az M2-es autóút 22-32. km-szelvény közötti szakaszának burkolat-felújítási munkálatai. A beruházás keretében a mintegy 10,7 kilométeres pályarész teljes egészében új aszfaltréteget és burkolati jelfestést kap.
A tervek szerint október 31-ig tartó rekonstrukció idejére az érintett szakaszon váltakozó irányú jelzőlámpás vagy jelzőőrös forgalomirányítás mellett közlekedhetnek az autósok. Mivel a kétszer egysávos úton a munkavégzés alatt több helyen is csak egy sávon haladhat a forgalom, több kilométeres torlódásokra lehet számítani. A szakemberek azt tanácsolják, hogy aki teheti, a felújítás idején válasszon alternatív útvonalat. A személyautóval közlekedők számára a legkézenfekvőbb megoldás, ha a 20. km-szelvényben lévő Dunakeszi csomópont, illetve a 34. km-szelvényben lévő Sződliget csomópontok között a 2 sz. főutat választva kerülik ki a munkaterületet.
Az 1997-ben átadott M2-es autóút 2009. január 1-től tartozik az Állami Autópálya Kezelő Zrt. üzemeltetési hatáskörébe. A 28 km hosszú útszakasz burkolatának életkora 12 év, ami jelentős mértékben meghaladja a cég kezelésében lévő gyorsforgalmi úthálózat 7 éves átlagát. Az aszfaltburkolattal rendelkező autóutak kopórétegét a forgalomtól és az igénybevételtől függően legkésőbb 10 évenként ki kell cserélni, ezért az M2-es helyenként repedezett és elhasználódott aszfaltfelületének felújítása halaszthatatlanná vált. A rekonstrukció a tervek szerint jövőre is folytatódik: 2010-ben a 17-22. km-szelvények közé eső pályarész kaphat új kopóréteget.
Az ÁAK Zrt. nemrégiben nyilvánosságra hozott féléves baleseti helyzetértékeléséből kiderül, hogy az M2-es autóúthoz sajnos igen szomorú statisztikai adatok kapcsolódnak. A társaság által kezelt gyorsforgalmi hálózaton bekövetkező halálos balesetek 27 %-a ugyanis ehhez az útszakaszhoz köthető. Az ÁAK Zrt. szakemberei ezért a felújítás során egy új burkolatfelfestési megoldással kívánják hangsúlyozni a kétszer egysávos autóút ellentétes haladási irányainak elválasztását. A Nyugat-Európában (elsősorban Hollandiában) alkalmazott módszer szerint − elválasztó sáv hiányában − a két pályarészt olyan kettős vonallal különítik el, amelyek között a távolságot megnövelik és piros festékkel színezik be.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Forrás: Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Érkezik a hibrid Ferrari! Zöld szív dobog a tűzpiros fenevadban
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Vitézy Dávid elkerítette saját magát a Népligetben
- Lépett a GVH, változtatnia kell a Vibernek
- Pünkösd: íme az egyházi vezetők ünnepi miséi, istentiszteletei
- Véleményt mondtak a magyar fiatalok: az influenszer inkább reklámozzon, ne politizáljon
- Verstappen beállította Prost rekordját
- Vétó! – Nem a levegőbe beszélt a grúz államfő