18 °C Budapest

Akadnak még hiányosságok az áramszolgáltatóknál

Pénzcentrum
2010. augusztus 13. 14:02

A Magyar Energia Hivatal (MEH) 2010. augusztus 11-én értékelte a villamos energia elosztó hálózati és az egyetemes szolgáltatói engedélyesek 2009. évi ügyfélkapcsolati szolgáltatásminőségének színvonalát.

Korábban: Felboncoltuk a villanyszámlát! Te tudod, hogy miért fizetsz ennyit?

A 2003-ban kiadott, majd 2008-ban megújított határozataiban a MEH előírta az engedélyesi tevékenységre vonatkozóan az ügyfélkapcsolati szolgáltatásminőség elvárt színvonalát és minimális minőségi követelményeit. A követelmények igazodnak a hasonló adottságú európai országok szabályozásához. A határozatok kiadásával a Hivatal célkitűzése az ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonal javítása, a követelmények betartásának gazdasági ösztönzése, valamint az engedélyesek tevékenységének felügyeletéhez szükséges adatok gyűjtése.

A MEH által alkalmazott mutatórendszer három mutatócsoportot különböztet meg. Az első csoportba tartozó mutatóknál elvárt színvonal és minimális minőségi követelmény került meghatározásra. Ezek be nem tartása gazdasági ösztönző eszközök közvetlen alkalmazását eredményezheti. A második csoportba tartozó mutatók esetében csak elvárt színvonal került meghatározásra. A jogszabályból eredő kötelezettségek miatt azonban ezen mutatók be nem tartása is eredményezheti ösztönző eszközök alkalmazását. A harmadik csoportba tartozó mutatók egy jövőbeni szabályozás kiindulási értékeinek meghatározására szolgálhatnak.

Az egyetemes szolgáltatói engedélyesek tevékenységével kapcsolatban a MEH a következő főbb megállapításokat tette:

- Az elvárt színvonalat meghatározó mutatók teljesítésére az engedélyesek fokozott figyelmet fordítottak. Ezen mutatók esetében javuló tendencia figyelhető meg.

- A nyolc mutatóból az EDF DÉMÁSZ Zrt., az E.ON Energiaszolgáltató Kft., és az ÉMÁSZ Nyrt. egy-egy, míg az ELMÛ Nyrt. három esetben nem tudta teljesíteni az elvárt szolgáltatási színvonalat.


- A személyes ügyfélszolgálati irodákon az 1000 felhasználóra jutó ügyintézők száma két év alatt 34%-kal nőtt, és ennek következtében az átlagos várakozási idő ugyanezen időszak alatt 39%-kal csökkent.

- Évről-évre növekszik a sztornírozott számlák és a becsléssel megállapított elszámoló számlák aránya. Ezeken a területeken további fejlesztések szükségesek. - Az összesített eredmények alapján a legmagasabb szintű szolgáltatási színvonalat 2009-ben az EDF DÉMÁSZ Zrt. nyújtotta.

Az elosztó hálózati engedélyesek tevékenységével kapcsolatban a MEH a következő főbb megállapításokat tette:

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

- Az elvárt színvonalat meghatározó mutatók teljesítésére ezen engedélyes csoport is fokozott figyelmet fordított. Ennek ellenére a 11 mutató közül kettőnél is romló tendencia figyelhető meg.

- A felhasználói bejelentésre adott összetett tájékoztatás esetén az engedélyesek a bejelentések 81%-át tudták megválaszolni 30 napon belül, azaz minden ötödik érdeklődő csak több mint egy hónap után kapott választ bejelentésére.

- A személyes ügyfélszolgálati irodákon az 1000 felhasználóra jutó ügyintézők száma két év alatt 33%-kal nőtt, és ennek következtében az átlagos várakozási idő ugyanezen időszak alatt 44%-kal csökkent.

- A 11 mutatóban meghatározott elvárt szolgáltatási színvonalakat több társaság több mutatónál sem tudta nyújtani, azonban a gazdasági ösztönzés alkalmazásának lehetőségét jelentő minimális minőségi követelményeket csak az ELMÛ Hálózati Kft. nem teljesítette egy mutató esetén.

- Két év alatt 22%-kal csökkent az átlagos éves fogyasztásmérő leolvasások száma, ami szinte automatikusan vonta magával az egyetemes szolgáltatóknál említett sztornírozott számlák és becsléssel megállapított elszámoló számlák arányának növekedését.

- Az összesített eredmények alapján a legmagasabb szintű szolgáltatási színvonalat 2009-ben az EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft. nyújtotta.

Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem