A döntéssel az ország egy később jelentkező, nehezen tervezhető pénzügyi kockázattól szabadult meg.
Szétosztottuk a 100 leggazdagabb magyar összvagyonát: a devizahitelesek, a nyugdíjasok, a keményen dolgozó kisemberek is igencsak jól jártak, sőt, egy hatalmas bulit is csaptunk.
Megjelent a 100 leggazdagabb magyart összesítő toplista, amely szerint immár ötödik éve tartja magát az első helyen Csányi Sándor (nem a színész...). A második helyet tavalyhoz hasonlóan most is Bige László, a Nitrogénművek Zrt. tulajdonosa szerezte meg, becsült vagyona 5 milliárd forinttal marad le Csányi 165 milliárdjától. A dobogó harmadik fokán azonban voltak változások, ugyanis tavaly a 3. helyezést megszerző Gattyán György lecsúszott a 6. helyre, ezzel pedig Várszegi Gábor, a Fotex-csoport alapítója kúszott fel a dobogóra 115 milliárd forintos vagyonával.
Sokat mondó, hogy az idei toplistára 6 milliárd forinttal lehetett felkerülni, tavaly pedig még 5,3 milliárd is elég volt. Ez pedig tovább erősíti azt a tényt, hogy a magyar kapitalizmusban is egyre jobban koncentrálódik a jövedelem. A Pénzcentrum számításai is ezt igazolják: amíg 2014-ben 2434,8 milliárdja volt a 100 leggazdagabb magyarnak, addig
Mivel szociológusok szerint nem ártana, ha a szupergazdagok Magyarországon is nagyobb felelősséggel lennének az elesettek és a szegények iránt, ezért eljátszottunk a gondolattal, mi mindenre futná ennyi pénzből:
Ajándékpénz, mindenkinek
Amennyiben a 100 leggazdagabb összvagyonát Magyarország összes lakosa (9,849 millió fő) közt egyenlően szétosztanánk, akkor 263 641 forintot kaphatna minden magyar.
Devizahitelek, huss
Ha a 100 leggazdagabb magyar összvagyonát teljes egészében átlagos devizahitelek (ahol a tőketartozás kb. 6 millió forint) végtörlesztésére fordítanánk, akkor 432 767 adóst menthetnénk meg.
Ha azt nézzük, hogy az MNB hivatalos statisztikái szerint a jelenleg (2014. IV. negyedév) kint lévő teljes devizahitel állomány 3 304 milliárd forint (ez 455 ezer szerződést érint), akkor a top 100 összvagyonából majdnem mindenkit kihúzhatnánk a bajból.
A nép autója
Ha a 100 leggazdagabb összvagyonát vadiúj Dacia Duster terepjárókra költenénk (kezdőár: 2,86 millió forint), akkor 907 902 magyarnak lehetne új autója.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
13. havi nyugdíj
Amennyiben a 100 leggazdagabb teljes vagyonát - átlagos nyugdíjjal (117 372 Ft/fő/hó) számolva - 13. havi juttatásokra fordítanánk, akkor több mint 22 millió nyugdíjas életét könnyíthetnénk meg. Ez azt jelenti, hogy a jelenleg ~2,22 millió magyar nyugdíjasnak közel 11 évig lehetne biztosítani az extra ellátást.
13. havi munkabér
Ha már a 13. havi nyugdíjaknál tartunk, akkor nézzük meg mi lenne, ha minden munkavállaló kapna 13. havi bért is. A hazai átlagbruttóval számolva (jelenleg 235 100 Ft) több mint 11 millió dolgozó kaphatna év végi bónuszt. Jelenleg 4 millió 117 ezren dolgoznak Magyarországon.
A nagy nemzeti államadósság-csökkentés
A 100 leggazdagabb magyar vagyonával ~10,6 százalékkal csökkenthetnénk az államadósságot, amely az MNB év végi statisztikái szerint bruttó 24 525 milliárd forinton állt.
A gigazsúr
Ha a 100 leggazdagabb magyar összvagyonából hívnánk 4 fogásos luxusvacsorára vendégeket Magyarország legújabb Michelin-csillagos éttermébe, akkor közel 26 millió "barátunkat" vendégelhetnénk meg. A menü egyébként a következő lenne:
- Előétel: Kacsamáj, rebarbara, málna - 3 750 Ft
- Leves: Retekleves, fehér kimcshi - 1 950 Ft
- Főétel: Szt. Jakab kagyló, misó, ananász - 5 450 Ft
- Desszert: Sajttál - 2 800 Ft
- Pezsgő: Billecart-Salmon Brut Rosé - 27 000 Ft
- Bor: Chateau Pichon-Longueville Baron 2008 Pauillac - 59 500 Ft
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








