A Portfolio Csoport május 9-én ismét megrendezi a GEN Z Fest-et: idén a fókusz újra a mesterséges intelligencián, a pénzügyeken, a környezetvédelmen és a jövő...
Nyáron a Soundon partizik, karácsonyra iPhone-t kap. Ha ez a klisé nem is húzható minden egyes magyar fiatalra, átlagosan az viszont elmondható, hogy a most felnövekvő generáció szezonális költései között nagy súllyal szerepelnek a fesztiválok. 2017-ben egy fesztiválszezon alatt akár százezres nagyságrendre is rúghatnak a szórakozási költségek. Egy magyar bank utána járt, mennyire tudatos a fiatal társadalom költési-megtakarítási gondolkodása egy nyári programokkal teli időszakban.
A fesztiválok egyre nagyobb számú fiatal tömegeket vonzanak, a jegyárak és az ottani fogyasztás költségei viszont jóval túlmutatnak a zsebpénz kategórián. Ha több napig szeretnénk szórakozni, a bérletkonstrukciók választásával 5-7 napnyi fesztiválozásért hozzávetőlegesen 50-120 ezer forintot kell fizetni, az összköltség tehát egy nyaralás költségkeretén is túlcsordulhat. Sok szülőnek nem fér bele a költségvetésébe, hogy gyermeke fesztiválozását is finanszírozza, így a fiatalok jelentős része saját maga teremti elő a szórakozásához szükséges anyagiakat, vagy azok egy részét.
- mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Az Y és Z generációhoz tartozó fiatalok ugyan jelentős összegeket költenek fesztiválokra és szórakozásra, mégis tudatosak a jövőépítés tekintetében. A pénzügyi neveltetéstől és anyagi háttértől függően különböző mértékben gyűjtenek és takarékoskodnak előre.
A HR Portál cikke szerint például a diákmunkát vállaló fiatalok száma az elmúlt tíz évben megduplázódott. A megkérdezett diákok közel 60 százaléka a karrierje elindítása, a tapasztalat szerzés miatt tartja fontosnak a munkát, 16 százalékukat pedig a zsebpénz motiválja. A K&H pályakezdők jóléti indexéből az is kiderül, hogy a kutatásban résztvevő fiatalok 37 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással. A hónap végén megmaradt pénzt 19 százalékuk teszi félre, míg 29 százalékuk csak alkalmanként takarít meg.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Több ember életét vesztette egy pakisztáni buszbalesetben
- Francia-német titkos egyezség születhetett Kínáról
- Kilőtt a piac, most érdemes új autót vásárolni
- Iraki fegyveres csoport vállalt magára Tel-Aviv elleni rakétatámadást
- Több mint negyedéve terjedhetett a madárinfluenza az amerikai szarvasmarhák között, mire azonosították az első esetet
- A nagy beruházásokon kívül nem nagyon építkeznek a magyarok