A sajátmárkás termékek részaránya a magyar boltokban évről évre növekszik. Egyre többen keresik ezeket a termékeket.
Magyarországon a harmadát-negyedét keresik a multik által dominált szektorok közé tartozó autógyártásban és kiskereskedelemben dolgozók annak, mint amekkora fizetésre a cégek anyaországi munkavállalói számíthatnak - derül ki a Napi.hu körképéből. Az árszínvonal-eltéréseket figyelembe véve egy átlagos német vagy brit háztartás kétszer él jobban, mint egy magyar.
Három-négyszeres a különbség a nyugat-európai és a hazai kiskereskedelmi szektorban érvényes átlagbérek között, az utóbbi időben ráadásul nőtt is a differencia - mondta a Napi.hu-nak Sáling József, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének elnöke. A különbséget növelte, hogy a magyarországi bérekből eltűnt egy sor elem, például - a válság hatására - a túlórapótlék, az éjszakai és a vasárnapi munkavégzésért járó többletpénz egy része, délutáni pótlék pedig már nem a 14 és 22 óra közötti, hanem csak a 18 és 22 óra közötti munkáért jár csak.
A kiskereskedelemben sokan dolgoznak minimálbérérért: vidéken arányuk eléri a 60-70 százalékot, a multinacionális cégek alkalmazottai körében a 40 százalékot, de az ennél magasabb jövedelemmel rendelkezők sem keresnek sokkal többet, mintegy 120-140 ezer forintot.
A szakszervezeti vezető szavait támasztják alá a Tesco által a Napi.hu-val közölt béradatok is. A Tesco-Global Áruházak Zrt.-nél a boltvezetők átlagosan havi 287,3, az eladók 118,4, a pénztárosok 120,7 ezer forintot keresnek a cég tájékoztatása szerint.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Tour de Hongrie és RM–Bayern BL-elődöntő – sport a tévében
- Kiváló mérleggel zárta az előző évet a hazai papíripari óriás
- Fontos politikus hagyja el a Momentumot, mert már nem tud azonosulni a politikájával
- Két vármegye forgalmát borítja a Tour de Hongrie
- Madár István: hiába a kedvező kiskereskedelmi adat, csak lassan oldódik a lakosság óvatossága
- Történelemmel folytatódik az érettségi