A War on Want (Küzdelem a nyomor ellen) brit jótékonysági szervezet rávilágított, hogy miközben a karácsonyi szezon során a bevásárlóközpontokban és az áruházláncokban ruházati cikkeket vásárolnak az emberek, meg sem fordul a fejükben, hogy a termékeket kik és milyen mostoha körülmények között - gyakran éhbérért - készítették.
A szervezet szerint a legelegánsabb bevásárló utcákban található Primark-tól, a tömegeket kiszolgáló Tescóig számos kereskedelmi egység érintett a kizsákmányolásban. Azt állítják, hogy a munkások alig 7 pennys (21 forintos) órabérért sínylődnek a bangladesi üzemekben, az otthonaik pedig a legnagyobb jóindulattal is csak viskónak nevezhető.
Hiányoznak az alapvető tisztálkodási és higiéniai lehetőségek, a megélhetési költségek pedig az égbe szöktek az elmúlt két évben. Az alapvető élelmiszerek ára 30-60 %-kal emelkedett, az élelmezésben kulcsszerepet játszó rizs 70 %-kal lett drágább, mint két évvel ezelőtt.
A jelentés szerint a munkások átlagosan alig 20 fontot (6 ezer forintot) keresnek egy hónapban, aki még az élelmiszer jellegű kiadásokat sem fedezi és akkor még nem beszéltünk a szállásról, az öltözködésről, a gyermekek iskoláztatásáról, vagy a közlekedési kiadásokról.
A szervezet szerint a brit kormánynak szigorításokat kellene bevezetni a külföldi beszállítókkal szemben és csak olyan partnereket beengedni az országba, amelyek a követelményeknek eleget tesznek. Az üzemi munkásoknak biztosítani kellene a mindenkori minimálbért és az alapvető munkahelyi körülményeket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szervezet célja a munkások kizsákmányolásának felszámolása és az életkörülményük javítása. Szerintük a XXI. században nem engedhető meg, hogy a Primark és a Tesco ilyen gyalázatos módon tegyen szert extraprofitra. A megnevezett cégek visszautasították a vádakat, közölték, hogy mindig is megkövetelték az alapvető erkölcsi normák betartását a beszállítóktól.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








