Döntés született az Erste Banknál is a devizahitelezés (rövidtávú) jövőjével kapcsolatban: a bank ugyan meghagyja a korábban slágerterméknek számító svájci frank alapú konstrukciót, tesznek azonban róla, hogy igen sokat veszítsen vonzerejéből.
2008. október 22-től a kamatok a következőképpen alakulnak a lakossági jelzáloghitelek esetén:
Euró alapon a piaci kamatozású lakáshitel 0%-os kezelési költség mellett 8,49%-os kamatra vehető fel, ugyanez forintban 11,69%, svájci frankban pedig 9,49%. (A változás mértékét jól érzékelteti, hogy a frankhitelnél ez a kamatláb a változás előtt még 6-ossal kezdődött.)
A kamatváltozás a már folyósított hiteleket nem érinti. A svájci frank hitelekhez kapcsolódó minden korábbi akciót (közjegyzői díj, értékbecslés, stb.) megszüntetett az Erste, ezzel is üzenve az ügyfeleknek, hogy érdemesebb lehet forintban vagy euróban gondolkodni. A forintnak mindenesetre nem tesz majd túl jót a mai jelentős, 300 bázispontos kamatemelés, marad az eddig nem túl népszerű euro?
Az Erste lépése nem egyedi, az FHB is a közelmúltban tett közzé honlapján egy eldugott kis pdf-et, mely szerint november 1-jétől a frankhitelek kamatai náluk is emelkedni fognak, mégpedig az augusztus 1-től folyósított hitelekre visszamenőleg is.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








