A kávéfogyasztás egészségmegőrző hatásait számos kutatás igazolta, köztük a Semmelweis Egyetemé is. Nem mindegy azonban, hogyan fogyasztjuk az italt.
Hrabali számításokat végeztünk, hogy megtudjuk, mennyit is iszik (el) valójában Gesztesi Károly.
- nyilatkozta nemrég a Borsnak Gesztesi Károly.
Na, nem azért, mintha sajnálnánk a színésztől a szép magyar borokat, de kíváncsiak voltunk, mégis mennyibe is kerül ez az életvitel. Nos, palackonként 1500 forintos átlagárral és a jelenlegi árszínvonalon számolva ez alaphangon is azt jelenti, hogy
Ez ugye éves szinten 273,75 literes (365 palack) fogyasztást takar, ami a hrabali okfejtést követve azt jelenti, hogy az elmúlt 30 évben elfogyasztott mennyiséggel (8212,5 liter - 10 950 palack) nagyjából 82 kádat lehetne teleengedni vagy 821-szer lehetne lehúzni a WC-t.
Hogy ez most sok vagy kevés, azt mindenki maga döntse el. Az viszont mindenképp sokatmondó, hogy egy néhány évvel ezelőtti felmérés szerint például még egy átlag brit állampolgár is "csak" közel 30 hektó sört és 8700 palack bort fogyaszt el egy élet "munkájával".
De a mértéktartás kapcsán itt cseng bennünk Zacher Gábor toxikológus legutóbbi kijelentése is, miszerint:
Erre persze sokan csak legyintenek, viszont néhány aggasztó dologra is felhívta a figyelmet az ország legismertebb toxikológusa: szerinte ugyanis a mostani 800 ezerről már pár éven belül egymillióra nőhet az alkoholisták száma Magyarországon, mert "olyan utánpótlás-nevelés van, hogy a Puskás Ferenc Akadémia ahhoz képest kutya füle".
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Jelenleg az országban egyébként 2,5 millióra tehető az úgynevezett nagyivók száma, és évente 30 ezren halnak meg alkohollal kapcsolatos betegség miatt, így gyakorlatilag
Minderre a 2014-es európai lakossági egészségfelmérés is ráerősít. Az önbevallott értékek szerint (a felmérésben megjegyzik, hogy ez a módszer konzervatív becsléseket tesz csak lehetővé) ugyanis a lakosság mintegy harmada azt állítja magáról, hogy soha nem fogyaszt alkohol tartalmú italokat - a nők több mint kétszer akkora arányban vallják magukat absztinensnek (40%), mint a férfiak (18%). Korosztályok szerint vizsgálva a fiatalkorúak (15-17 év közöttiek) és legidősebbek (65 év felettiek) tartoznak legnagyobb arányban ebbe a kategóriába, míg a legkevésbé önmegtartóztatóak ezen a téren a 18-34 év közöttiek.

Az egészségfelmérésből továbbá az is kiderült, hogy a nyugdíjas korú nők több mint fele soha nem iszik szeszes italt, míg a fiatal férfiak közül is csak minden hetedik. A nagyivás problémája ugyanakkor mindkét nemnél a legidősebb korosztályt érinti leginkább, igaz, a nőknél elenyésző a nagyivók aránya: a 65 év felettiek 2 százaléka tartozik ide (az összes nő 1,4 százaléka), míg a férfiaknál a legidősebbek 14 százaléka (az összes férfi 9,9 százaléka). Összességében a teljes felnőtt lakosság 5,4 százaléka sorolható a nagyivók közé a bevallott értékek alapján. Ez kismértékű emelkedést jelent a 2009-ben becsült 4,6 százalékos arányhoz képest.
Mindezt figyelembe véve pedig elkeserítő, hogy - és ezt Zacher Gábor is megerősítette egy vele készített interjúban - Magyarországnak nincs alkoholstratégiája, nincs a megelőzést szolgáló mentálhigiénés program. Pedig a vezető toxikológus szerint az alkoholizmus és a gyógyszerfüggőség nagyon mély szociológiai problémákban gyökerezik, amit a megelőzésben is figyelembe kell(ene) venni.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








