A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Hrabali számításokat végeztünk, hogy megtudjuk, mennyit is iszik (el) valójában Gesztesi Károly.
- nyilatkozta nemrég a Borsnak Gesztesi Károly.
Na, nem azért, mintha sajnálnánk a színésztől a szép magyar borokat, de kíváncsiak voltunk, mégis mennyibe is kerül ez az életvitel. Nos, palackonként 1500 forintos átlagárral és a jelenlegi árszínvonalon számolva ez alaphangon is azt jelenti, hogy
Ez ugye éves szinten 273,75 literes (365 palack) fogyasztást takar, ami a hrabali okfejtést követve azt jelenti, hogy az elmúlt 30 évben elfogyasztott mennyiséggel (8212,5 liter - 10 950 palack) nagyjából 82 kádat lehetne teleengedni vagy 821-szer lehetne lehúzni a WC-t.
Hogy ez most sok vagy kevés, azt mindenki maga döntse el. Az viszont mindenképp sokatmondó, hogy egy néhány évvel ezelőtti felmérés szerint például még egy átlag brit állampolgár is "csak" közel 30 hektó sört és 8700 palack bort fogyaszt el egy élet "munkájával".
De a mértéktartás kapcsán itt cseng bennünk Zacher Gábor toxikológus legutóbbi kijelentése is, miszerint:
Erre persze sokan csak legyintenek, viszont néhány aggasztó dologra is felhívta a figyelmet az ország legismertebb toxikológusa: szerinte ugyanis a mostani 800 ezerről már pár éven belül egymillióra nőhet az alkoholisták száma Magyarországon, mert "olyan utánpótlás-nevelés van, hogy a Puskás Ferenc Akadémia ahhoz képest kutya füle".
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Jelenleg az országban egyébként 2,5 millióra tehető az úgynevezett nagyivók száma, és évente 30 ezren halnak meg alkohollal kapcsolatos betegség miatt, így gyakorlatilag
Minderre a 2014-es európai lakossági egészségfelmérés is ráerősít. Az önbevallott értékek szerint (a felmérésben megjegyzik, hogy ez a módszer konzervatív becsléseket tesz csak lehetővé) ugyanis a lakosság mintegy harmada azt állítja magáról, hogy soha nem fogyaszt alkohol tartalmú italokat - a nők több mint kétszer akkora arányban vallják magukat absztinensnek (40%), mint a férfiak (18%). Korosztályok szerint vizsgálva a fiatalkorúak (15-17 év közöttiek) és legidősebbek (65 év felettiek) tartoznak legnagyobb arányban ebbe a kategóriába, míg a legkevésbé önmegtartóztatóak ezen a téren a 18-34 év közöttiek.

Az egészségfelmérésből továbbá az is kiderült, hogy a nyugdíjas korú nők több mint fele soha nem iszik szeszes italt, míg a fiatal férfiak közül is csak minden hetedik. A nagyivás problémája ugyanakkor mindkét nemnél a legidősebb korosztályt érinti leginkább, igaz, a nőknél elenyésző a nagyivók aránya: a 65 év felettiek 2 százaléka tartozik ide (az összes nő 1,4 százaléka), míg a férfiaknál a legidősebbek 14 százaléka (az összes férfi 9,9 százaléka). Összességében a teljes felnőtt lakosság 5,4 százaléka sorolható a nagyivók közé a bevallott értékek alapján. Ez kismértékű emelkedést jelent a 2009-ben becsült 4,6 százalékos arányhoz képest.
Mindezt figyelembe véve pedig elkeserítő, hogy - és ezt Zacher Gábor is megerősítette egy vele készített interjúban - Magyarországnak nincs alkoholstratégiája, nincs a megelőzést szolgáló mentálhigiénés program. Pedig a vezető toxikológus szerint az alkoholizmus és a gyógyszerfüggőség nagyon mély szociológiai problémákban gyökerezik, amit a megelőzésben is figyelembe kell(ene) venni.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








