A Szentkirályi Magyarország az elsők között kezdte meg a DRS (Deposit Return System), vagyis a kötelező visszaváltási rendszer szerinti italcsomagolások gyártását és értékesítését.
Akár tízezrekkel is többet fizethetünk a kötelező biztosításért, ha nem figyelünk arra, hogy mennyivel emel díjat a biztosítónk. Az indexáló leveleket november 11-ig kell megkapnunk, de nem árt figyelni az elektronikus postaládánkat is, mivel, ha lekéssük a határidőt, akkor legközelebb csak egy év múlva köthetjük újra a biztosításunkat.
A kötelező biztosításért saját ügyfeleik jövő évi díját idén jó néhány társaság akár 10 ezer forinttal is megemelné. Kétmilliónál több autósnak kell a napokban - legkésőbb november 11-éig - megkapnia azt az értesítőt, amelyben a biztosító arról tájékoztatja őket, mennyi lesz a jövő évi kötelezőbiztosításának éves díja - hívja fel a figyelmet Németh Péter, az egyik legnagyobb biztosítási alkusz cég, a CLB értékesítési és kommunikációs igazgatója. Az elmúlt napokban már tömegével érkeztek az értesítők, de sokan még nem kapták meg az úgynevezett indexdíjról szóló levelet. Igaz, még az is lehet, hogy már az elektronikus postaládájukban van a levél, de több tízezren gyakorlatilag soha nem nézik meg a biztosítónak megadott email-fiókot. Különösen igaz ez azokra, akik valamikor csak az alacsonyabb díjért, úgynevezett e-kedvezményért vállalták az elektronikus levelezési módszert. Így aztán nem csoda, hogy évről-évre úgy sodródnak bele nagyobb költségbe, hogy észre sem veszik, csak amikor már fizetni kell. Akkor viszont már nincs visszaút.
Tavaly másfél millió autós maradt a korábbi biztosítójánál, becslések szerint több százezren figyelmetlenség, tájékozatlanság miatt. Idén azonban néhány biztosító kiemelkedően magas indexált díjtarifával, durván bünteti a hűségüket. Vagyis, nem is az eddig sokat emlegetett 1-2 ezer forintos új kötelező díj a fekete leves, az igazi bombát az index levél rejtheti - mondta Németh. A szakértő szerint egyébként idén annyira alacsony volt a kgfb díj, hogy már teljesen indokolt volt a párezer forintos emelés. Ez egyben az ügyfelek érdeke is, hiszen a biztosítóknak tőkeerősnek kell maradniuk ahhoz, hogy a dráguló alkatrészek és a magas importálási költségek mellett ki tudják fizetni az autókban keletkezett károkat. A túlzott indexált áremelés mögött azonban már inkább az lehet, hogy a biztosítók a "hűséges" ügyfelek jóhiszemű nemtörődömségére alapoznak.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Békássy Szabolcs: új szabályok készülnek a telemedicinális egészségügyre
- Budapesten is megcsodálható lesz hamarosan a Cybertruck
- Élet menete: korlátozásokra kell számítani a hétvégén – íme a részletek
- Elkészült az európai közlekedési folyosó fontos magyar szakasza – képek
- Már nem az államé a Petőfi laktanya - ennyiért adták el
- MI-turbót kap a Magyar Honvédség