Igyekszik kompenzálni az európai lízingcégeket a Tesla, az árcsökkentések nem tetszenek a piac legnagyobb szereplőinek, emellett a szervizelésre is panaszkodnak.
Az áfamentesség vagy áfacsökkentés nem kivitelezhető a villanyautóknál, de a szaktárca dolgozik a támogatási rendszeren. A Buksza úgy tudja, 10-12 millió forintig 2-3 millió forintos támogatást kaphatnak a tisztán elektromos autók - de csak azok.
Már csaknem két éve "lóg a levegőben" a magyar kormánynak, az elektromos autók elterjedését célzó lépése közül a legjelentősebb: amely
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter még 2014. októberében azt mondta: a kormány a különféle hibrid, illetve elektromos autók megkülönböztetésére zöld alapszínű rendszámot szeretne bevezetni, valamint nulla százalékos áfakulcsot alkalmazna ezekhez. A zöld rendszám azóta "megjött", de a milliós támogatással még adós a kormányzat.
Áfamentesség kilőve
A tervezett áfamentesség azonban szóba sem jöhet az uniós szabályok miatt - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium lapunk érdeklődésére. A tárca szerint ugyanis az áfacsökkentést vagy az áfamentesség bevezetését az európai jogszabályok nem teszik lehetővé. A közös hozzáadottértékadó-rendszerről (magyarul áfarendszerről) szóló irányelv (2006/112/EK irányelv) ugyanis nem ad lehetőséget arra, hogy járművekre kedvezményes adómértéket vagy mentességet vezessen be a tagállam. Az áfamentességről tehát nem lehet szó, de helyette lehetséges más típusú támogatás.
Mi lesz helyette?
Több, az elektromosautó-programot ismerő - többek között kormányzati - forrásokból a hírportál úgy értesült, hogy 2-3 millió forint közötti támogatást ad majd az állam, maximum 10-12 millió forintos értékhatárig. A végleges anyag azonban még nem készült el. A portál kérdésére az NGM most annyit közölt:
Szintén kiderül a szaktárca válaszából, hogy "a tisztán elektromos üzemű gépjárművek elterjedését ösztönző támogatás bevezetésére a pénzügyi fedezet rendelkezésre áll". A támogatás mértékét egy, a nemzetközi tapasztalatokat magába foglaló és a hazai viszonyokat is figyelembe vevő szempontrendszer alapján fogják meghatározni, a támogatás mértékéről azonban még nincs döntés.
Ha az általunk megismert forgatókönyv lép életbe, akkor a gyakorlatban az elektromosautó-vásárlás a következőképpen nézhet ki: a kiválasztott autónak az állami támogatással csökkentett árát a vevő kifizeti a kereskedőnek, aki a fennmaradó részt az államtól közvetlenül kapja majd meg.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Csak a tisztán elektromos maradnak a képben?
A tárca válaszából tehát nem derül ki a támogatás mértéke, csak az, hogy a fedezet megvan. Lényeges azonban az a megfogalmazás, amely szerint a "tisztán elektromos üzemű gépjárművek" kaphatnak támogatást.
Ez ugyanis azt jelentené, hogy az úgynevezett plug-in hybrid és hatótávnövelt elektromos autókra nem jár majd támogatás - pedig utóbbiakra már jár a zöld rendszám. A zöld rendszámos autók pedig több kedvezményt élveznek, többek között ingyenesen lehet velük parkolni, nem kell utánuk gépjárműadót fizetni.
Az plug-in hybrid és hatótávnövelt autók ugyan tölthetőek áramkútról vagy a konnektorból, de emellett van bennük egy másik motor is, amely áramot termel vagy képes az autót is mozgatni.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Nagy könnyítés Izraelben - a nap hírei
- A horvát válogatott az Eb-re a "komplett" vb-bronzérmes csapattal áll ki
- Ukrajna elnöke sürgeti a Nyugatot
- Megrendítő vallomások a színészlegendától – könyv jelent meg Benedek Miklósról
- Beindult az EU-csatlakozás-ellenes kampány Moldovában
- Szakértő: észbontó tempóval csapódhatott a szállodahajóba a motorcsónak