Megrendült a magyarok bizalma a slágertermékben? Már nem veszik úgy, mint korábban

Pénzcentrum2023. július 26. 21:33

Megtorpant a Fairtrade térnyerése Magyarországon az elmúlt két évben, de már érzékelhető a trend megfordulása. A méltányos kereskedelem piacát a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) méri Magyarországon, most készültek el a legutóbbi, 2022-es évre vonatkozó mérések.

Azzal, hogy méltányos kereskedelmi, Fairtrade minősített terméket választanak, a fogyasztók hozzájárulnak az etikus termeléshez, tesznek a gyerekmunka és a mezőgazdasági munkások kizsákmányolása ellen.
Az első itthoni piacmérés, 2014 óta folyamatosan nő a Fairtrade minősítésű termékek forgalma. 2020-as év kiugró adatai után némi visszaesés tapasztalható ugyan, de az általános tendencia bíztató.

A Fairtrade termékek forgalma kávé, tea, kakaó és csokoládé kategóriákban legalább 5,5 milliárd forint volt 2022-ben. A mérésben nem szerepelnek friss gyümölcsök, például a több helyen kapható fairtrade banán, illetve például cukor, rizs kakaókrémek és a vendéglátóhelyek értékesítése. Így a teljes forgalom a mért forgalomnál valószínűleg jelentősebb.

A méltányos kereskedelmi termékek a kávé, tea, kakaó és csokoládé kategóriák összforgalmának 2,2 százalékát tették ki, ami nagyjából megegyezik az előző évi adattal A csokoládék esetében a részesedés csökkenését tapasztalták, a kávé és tea esetében növekedést, a kakaó stagnál. Ha az inflációs hatást is figyelembe vesszük, a termékek forgalma stagnált 2021 és 2022 között, ami figyelemre méltó az általános takarékoskodás ellenére - írták a közleményben.

Címkék:
vásárlás, kávé, tudatos vásárló, fenntarthatóság, termék, kakaó, tea, termékek, visszaesés, fenntartható,