Készülnek a válságra a legélelmesebb magyarok: ezekből a termékekből spájzolnának be

Pénzcentrum2022. november 9. 16:28

Magyarország és a régió egyaránt készül a válságra – ismerhető meg az Árukereső.hu adataiból, ami az elmúlt időszak árait vetette össze. Három éve nem volt ennyire magas a vécépapír és az alapvető élelmiszerek iránti érdeklődés. Ebből pedig egyértelműen látszik, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban keresnek rá a gazdaságosabb termékekre, hogy így tartalékoljanak a várhatóan nehezebb gazdasági időszakra.

Regionális ralit mutat a vécépapírok árának összehasonlítása: bár eltérő mértékben, de mindenütt többen írják be ezt a keresőkbe. Itthon nyár óta folyamatosan nő az érdeklődés: míg idén júliusban hatszorosára, addig októberben a 13-szorosára emelkedett a tavalyihoz képest. Hasonlóan magasak a román és a bolgár arányok, előbbinél 11-szeres, utóbbinál közel tízszeres az októberi növekedés. Csehországban és Szlovákiában a koronavírusjárványhoz hasonló élénkülés tapasztalható.

Magyarországon 2016-tól havonta alig pár száz kattintás érkezett a cukorra, és ez még a pandémia alatt sem ugrott meg különösen. Az idén szeptemberben ehhez képest már több ezer kattintásnál tartunk, ami nyolcszorosára emelkedett érdeklődést mutat. Éves alapon több mint 11-szeres volt a keresések száma szeptemberben, míg októberben több mint 18-szoros. Romániában még látványosabb a változás: ott közel 30-szoros az emelkedés, míg a cseheknél – ahol hat év alatt alig volt növekedés – októberre ugrott majdnem 11-szeresére az érdeklődés. Romániában a liszt utáni keresések érték el az idei őszi hónapokban a pandémia szintjét, Bulgáriában pedig felül is múlták.

Még a koronavírus sem tudott akkorát dobni a vaj, a margarin, a sajt és a tej kattintási számán a magyaroknál, mint az utóbbi hónapok.

2020 júniusában a vajnál és a margarinnál több mint tízszeres volt a növekedés, ami ugyan „csak” négyszeresre esett vissza szeptemberben, októberben azonban megint kilencszeres volt. Ehhez fogható arányokkal találkozhatunk a tej és a sajt esetében is: mindkét terméknél az október a legkiemelkedőbb, 13-szoros és 19-szeres az ugrás.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

 

Címkék:
tej, infláció, növekedés, sajt, élelmiszerárak, élelmiszerár, pandémia, élelmiszer kereskedelem, alapvető élelmiszerek,