Ezek a magyar fiatalok kedvenc webshopjai: rengetegen már csak itt intézik a bevásárlást

Pénzcentrum2022. március 17. 16:28

A 18-25 éves, Z generációs korcsoport a legintenzívebb e-kereskedelmi felhasználó, a teljes lakosságon belül pedig a telekommunikációs és elektronikai szektorokban a legmeghatározóbb az online jelenlét, ezek a szektorok a kereskedelem digitalizációjának nyertesei - derült ki egy friss felmérésből.

A Publicis Groupe Hungary kezdeményezésére története során először végezte el felmérését Magyarországon és közölt hazai eredményeket a világ egyik legnagyobb, fogyasztói szokásokat feltérképező kutatócége, a GWI.  A kutatás 2021. harmadik negyedévében, kétezer 16 és 64 év közötti magyar internetfelhasználó megkérdezésével készült és olyan területeken elemzi a vásárlói szokásokat, mint például az e-kereskedelem, a digitalizált egészségügyi szolgáltatások, a közösségi média, a számítógépes játékok vagy a COVID-19 hatásai.

A GWI e-kereskedelmi területen egy, a piacot leginkább meghatározó kérdést tett fel a megkérdezetteknek: milyen gyakran használják az adott platformot a felhasználók és azokon a platformokon hasonlította össze a felhasználói aktivitást korcsoportonként, amelyeket a felhasználók saját bevallásuk szerint rendszeresen használnak. A platformok témacsoportjai az elektronika, a bevásárlás, a bútor & barkács, a telekommunikáció, az étel, a könyv, a szépségápolás, a ruha & cipő és az egészség voltak. A válaszok alapján egyértelmű, hogy a Z-generáció, azaz az 1997 után születettek hajtják előre az e-kereskedelmi szektor fejlődését:, a legtöbb területen ők vásárolnak a leggyakrabban online. Rendszeresen digitálisan intézik például a heti bevásárlást (tesco.hu - 20%), rendelnek ételt (netpincer.hu - 27%), szerzik be a szépségápolási termékeket (rossmann.hu - 26%) vagy épp vásárolnak cipőt (deichmann.hu - 14%). 

A Z generáció vezető szerepe egyelőre két jelentős területen nem jelentkezik: az egyik ilyen az elektronika, ahol a Y generáció tagjai, a 26-39 évesek valamivel aktívabbak (pl. emag.hu: 25% vs. 21%), a jellemzően nagyobb vásárlóerő és magasabb kosárértékek miatt. A telekommunikáció a másik szektor, ahol az X generáció (40-58 évesek) és a “baby boomerek” (59-64 évesek) behozzák a Z generációt (pl. telekom.hu: 33% vs. 27% vs. 27%). 

A legnagyobb telco szereplők esetében, - a Telekomnál, a Vodafone-nál és a Telenornál - korosztályra való tekintet nélkül kiemelkedően magas a vásárlási hajlandóság, vagyis ennek a szektornak sikerült a leginkább digitalizálni szolgáltatásait

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

- emelte ki Szarka Szilvia, a Publicis Groupe Hungary e-kereskedelemre specializálódott performance igazgatója. A többi kategóriában kevés kiemelkedő, azaz a hagyományosan offline vásárlásokat jól digitalizáló szereplő található, de egyértelműen kiemelkedik az emag.hu (az összes felhasználó 22%-a használja rendszeresen) és a netpincér.hu, a maga 16%-ával a teljes vizsgált populáción belül.

Ugyan az egészségügyi termékek hagyományosan nem tartoznak a közkedvelt célpontok közé az online vásárlás során (7% és az alatti értékek a teljes ágazatban), mégis úgy tűnik akadnak szereplők, akik megtalálják és elérik a fiatalabb közönséget. Ilyen a benu.hu, amit a Z generáció 9 százaléka látogat rendszeresen.

Címkék:
generáció, vásárlás, online, e-kereskedelem, online vásárlás, magyar, y generáció, shopping,