Döbbenetes, mennyi pénzt költünk sportszerekre: így dagad a forgalmazók zsebe

Pénzcentrum2018. június 18. 19:00

Bár már sok, évtizedekkel korábban menő sportszer, ma már nem is létezik, mégis a sportcuccok piaca nagy. Nem véletlen, hogy a magyar sportszer, sportruházati piac is elég nagy hasznot húzhat a foci vb-ből, aminek nagyságrendje akár 300 milliárd forint körül mozoghat. 

Ha foci vb, akkor nyilván a foci az első, meg úgy egyébként is. Ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a sportszer, sportruházat piac rendkívül nagyot megy ilyenkor, és jobban fogy minden, mindenütt a világban. A Hervis az Adidas focilabdáját például 10 999 forintért adja, egy márkás focicipő pedig 10-15 ezer forint, de van 28 ezer forintért is. A Decathlon 7 ezerért ad egy márkás focilabdát, ugyanitt a felnőtt focicipő  felnőtt tízezernél indul, tehát nem olcsó mulatság a sport. Igaz, a labda is, a focicsuka is lehet olcsóbb. Egyébként a focimezek is szépen fogynak, van aki a bőrt kergeti benne, van aki abban szurkol kedvenc csapatának - írja közleményében a blokkk.com.

Kitekintés

A világ legnagyobb sportszer, sportruházat forgalmazója a Nike, őt követi az Adidas és a többi nagyágyú, így a Reebok, a Puma, a Converse, a New Balance, az Acics, az Air Jordan, az Umbro, a Fila, a világ sok tájáról. És persze mindig is népszerű volt a foci, ma is sokan rúgják a labdát szabadidejükben. A foci vb egy hónapja alaposan felforgatja a világot, de nem csak nézik millió számra a meccseket a televízión, vagy éppen az interneten, a pénztárcák is jobban megnyílnak ilyenkor. Jobban fogy a televízió, az okostelefon, a sör, a rágcsálnivaló.

De hát ott van a sportszerek, a sportruhák piaca is. A világelső Nike éves forgalma 40 milliárd dollár körül mozog éves szinten, a második Adidas 20 milliárd körüli összeget könyvelhet el, de euróban. A kisebbek, például a Puma 4 milliárd euró körüli árbevétellel számolhat. Mindez persze 2018-ban jelentősen megugrik, mivel a nagy sportesemények nagyot dobnak a sportszer, sportruházat piacon.

Nagy a verseny

Divat is, jó szórakozás is a sportot nézni és némi életmódváltás nyomán mozogni, rúgni a labdát, vagy éppen kocogni is, persze nem meccs alatt. Magyarországon is szépen hízik a sportszerek, sportruházat piaca. Az elemezéssel azonban óvatosnak kell lenni, hiszen sportruhát, például egy sportmárkás pólót, vagy éppen sportcipőt nem csak a focizáshoz, vagy kocogáshoz vesznek meg a vásárlók, hanem a mindennapi ruházkodás része lett. Egy jó sportmárkás pólóban bulizni is lehet, egy-egy márka sportcipőiről nem is beszélve. Nehéz eldönteni, hogy például egy sportcipőt a vásárlást követően a játszótéri focizáshoz, vagy suliba járáshoz húzzák fel, sőt, az iskolás gyerekek számára kifejezetten ajánlott egy jó sportcipő, hacsak nem esik és fagy.

Megnehezíti a körvonalak megrajzolását az is, hogy míg a sportszerek piaci útja, használata egyértelmű, a sportruházaté részben az előbbiek miatt már nem, lelőhelye pedig meglehetősen széles kört jelent. Sportruházatot ugyanis nem csak a sportboltban lehet megvásárolni, hanem sok-sok ruházati, vagy lábbeli boltban is, de a hipermarketek vagy éppen a kínai boltok is széles választékot kínálnak. És sok webáruház is, ki önálló sportos arculattal, ki pedig a televízió, vagy éppen a mosógép mellett. Ráadásul nem csak a menő márkákban kell gondolkodni.

A kiindulópont végül a sportszereket, sportruházatot árusító szakboltok, sok támponttal, különféle felmérésekkel és értékesítési tapasztalatokkal is körbefogva. Például ha a boltban a vásárlók többsége arról érdeklődik, hogy melyik sportcipő jobb az aszfalton, terepen, vagy éppen a futópályán kocogni, feltehetően ott azért a többség sportoláshoz keres ruhafélét. És az árusok elemi érdeke, hogy a vásárlók érdeklődését figyelemmel kísérjék, hiszen ebből élnek, és nagyon nem mindegy, mit ajánlanak.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Magyarországon a piacvezető sportszer, sportruházat bolthálózat a Decathlon. Éves forgalma 2017-ben megközelítette a 70 milliárd forintot. A második Hervis dolgát megnehezítette, hogy a Mammutban lévő nagyáruházát nemrégiben felújítás és költözés miatt bezárták, ami nyilván forgalomkiesést okozott - emlékeztet közleményébe a blokkk.com Mindketten nagyon tolják a webértékesítést, nyilván nem véletlenül. A harmadik sporthálózat, az Intersport franchise rendszerben tevékenykedik. Így például a legnagyobb magja, a budaörsi csoport  teljes forgalma 3 milliárd forint körül volt legutóbb, az IS Buda-Skáláé már kevesebb, félmilliárd körül mozgott.

A nagy sportmárkák közül az Adidasnak van önálló magyar ága, a világelső Nike-nak nincs, kintről irányítják. A márkaboltok mellett sok helyen kínálják portékáikat. A Playersroom sportcipőket árul, de hát nála már feltehetően nagyobb az aránya azoknak, akik nem elsősorban a sportoláshoz veszik meg a lábbelit. Egyébként a Playersroomot működtető Szinga Sport része a Sportfactory hálózat is.

Végül is a sportszer, sportruházat piac szövevényes hálózatot alkot, akár a felhasználó vásárlók, akár a cégek oldaláról közelítjük meg. A nagyok mellett pedig ott vannak még a kisebb sportboltok, webáruházak is. A legnagyobbak 100 milliárdos piacot alkotnak, ebből és több piaci jelzésből, felmérésből kiindulva a sportszer, sportpiac nagyságrendje 300 milliárd forint körül mozoghat, ami a foci vb nyomán sokat hízik. 

Címkék:
vásárlás, pénzcentrum.hu, sportbolt, decathlon, költés, sportolás, olcsó okostelefon, sportszerek, hervis magyarország,