Vége az idegesítő reklámoknak? 5 milliós bírságot kapott a samponos cég

Pénzcentrum2016. szeptember 9. 15:32

5 millió forintos bírságot kapott az Alpecin a túlzó reklámok miatt, a sampongyártó cég szerencséje, hogy a fogyasztók nem panaszkodtak emiatt.

A túlzó reklámok miatt 5 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal az Alpecin reklámok miatt. Az eljárásban érintett termékcsalád tagjai (az Alpecin C1 sampon, az Alpecin hajszesz, az Alpecin kettős hatású sampon és az Alpecin Tuning sampon) elsősorban férfiaknak szánt hajápolási és hajhullás elleni termékek, amelyek mindegyike kozmetikumnak minősül.

A vállalkozások több igazolt és jogszerű állítást közöltek az Alpecin termékcsaládról reklámjaikban. A GVH a fogyasztói üzenetek többségéről megállapította, hogy azok nem jogsértők. A hirdetésekben megjelent egyes állítások viszont túlzók voltak a rendelkezésre álló bizonyítékokhoz képest. A döntés szerint a vállalkozások honlapjukon, sajtó- és Google Adwords hirdetéseikben megtévesztően hirdették a fent említett kozmetikumokról 2014 augusztusától 2016 júliusáig, hogy azok alkalmasak és használhatók

  • valamennyi ok miatt kialakuló hajhullás ellen,
  • a foltos hajhullás kezelésére,
  • hajnövesztésre, azaz új hajhagymák növesztésére,
  • ugyanolyan hatékonyak bármely korosztály számára, beleértve az időskorúakat is,
  • biológiai folyamatok megváltoztatására, az őszülés meggátolására.

A GVH kizárólag a DR. KURT WOLFF GMBH & CO. KG-re szabott ki bírságot, mert e cég alakította ki a hirdetések tartalmát, és fedezte azok költségeit. A termék kizárólagos forgalmazójának, a Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft.-nek felelőssége ugyan megállapítható volt a jogsértéssel összefüggésben, de a versenyhivatal vele szemben nem szabott ki bírságot, figyelemmel a jelentős egyedi körülményre (azaz, hogy nem vett részt a reklámok megrendelésében, kialakításában).

A bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott a versenyhivatal. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat célcsoportjának egy része sérülékeny fogyasztó. Enyhítő körülményként vették figyelembe, hogy a vállalkozások

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
  • felhagytak a jogsértő üzeneteket is tartalmazó hirdetések közzétételével a versenyfelügyeleti eljárás megindítása előtt, illetve az eljárás idején,
  • elismerték a jogsértést az előzetes álláspont megismerését követően.

A bírság összegét csökkentő tényezőként vették figyelembe, hogy az elért fogyasztók túlnyomó része nem találkozott kifogásolható hirdetésekkel.

Címkék:
vásárlás, bírság, reklám, sampon,