Így spórolnak az igazán profi háziasszonyok

Pénzcentrum2012. március 10. 07:47

Újfajta fogyasztói réteg alakult ki az elmúlt hónapokban Európában: megjelentek a professzionális vásárlók, akik alapos tervezés és költségszámítás után indulnak vásárolni, és a lehető legkevesebbet költeni. Ők azok, akik figyelik az üzletláncok Facebook-oldalait - ez a csatorna már Magyarországon is egyre népszerűbb. 

Újfajta fogyasztói réteg kezd kialakulni Európában - állítják brit kiskereskedelmi szakértők. Az úgynevezett professzionális vásárlók azok, akik a hétköznapi spóroláson túl, időt és energiát nem kímélve, tipikus menedzser-szemlélettel intézik vásárlásaikat. Figyelnek az akciókra, kiszámolják, mit hol érdemes megvenni (természetesen a benzinköltséget is beleszámolva), böngészik az üzletláncok honlapját és Facebook-oldalát, újabb és újabb kedvezményekre, kuponokra vadászva.

Dalton Philips, a Morrisons üzletlánc egyik vezetője a Times című napilapnak elmondta: jól érzékelhető, hogy az elmúlt fél évben megjelent egy olyan vásárlói réteg, akik nagyon tudatosan keresik az akciókat, hónapról-hónapra előre beosztják, mennyit költenek majd bevásárlásra, jellemzően sok időt töltenek otthon, így például azt is a lehető legaprólékosabban megtervezik, mit főznek majd a héten. Kimutatható a jelenlétük a közösségi oldalakon is, így az üzletláncok komoly figyelmet fordítanak arra, hogy például a Facebookon szólítsák meg őket.

Egy tipikus professzionális vásárló Sarah Beesley: a Southamptonban élő gyermekes anyuka a lapnak elmondta, hogy azzal, hogy tudatosan megtervezi vásárlásait, egy héten akár 30 fontot - 10 ezer forintot- is meg tud takarítani. A háziasszony praktikái közé tartozik, hogy kiválasztja a legolcsóbb árakat az ár-összehasonlító oldalakon, több terméket online rendel (közvetlenül a gyártó oldaláról), vagy például az is, hogy telepakolja a fagyasztót olyan mirelit zöldségekkel, amiket akciós áron, nagy tételben vásárolt.

A magyar boltok is felfedezik a Facebookot

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az elmúlt hónapokban a Magyarországon működő üzletláncok is felfedezték maguknak a közösségi oldalakat, leginkább persze a Facebookot. A Tesco Magyarország oldalát például 76 ezren kedvelik, az Auchannak 15 ezer, a SPAR-nak 57 ezer, míg a dm-nek 27 ezer követője van a legnépszerűbb közösség oldalon.

Az üzletláncok leginkább aktuális akcióikat teszik közzé, hétről-hétre feltöltik a legújabb katalógusokat, de gyakran találkozhatunk kuponokkal, nyereményjátékokkal, sőt, speciális akciókkal is. Jól látható, hogy igyekeznek minél gyorsabban megválaszolni az üzenőfalon feltett kérdéseket, például reklamációval, munkalehetőségekkel, vagy az Erzsébet-utalvány elfogadásával kapcsolatban.

Címkék: