Na ilyet se láttunk még a magyar boltokban

Pénzcentrum2012. január 24. 15:08

Több izgalmas technikai újítással is találkozhattunk az elmúlt években a hazai bevásárlóközpontokban. A legfrissebb a nagyítós bevásárlókocsi, de vannak nálunk önkiszolgáló pénztárak, digitális polccímkék is.

Érdekes újítást mutat be magyarországi üzleteiben a dm drogerie markt. A drogérialánc februárra olvasónagyítóval szereli fel a bevásárlókocsikat. Az átállás 251 üzletet érint, ahol minden kocsira rákerül a termékek címkéinek olvasását megkönnyítő lencse.

A hivatalos indoklás szerint az összetevők és a csomagoláson található egyéb információk betűi gyakran olyan kicsik, hogy még szabad szemmel is nehezen olvashatóak. Az üzletlánc a Pénzcentrum.hu-t úgy tájékoztatta, február elejére minden bevásárlókocsival rendelkező üzletükben megtalálható lesz az újdonság, ezzel megkönnyítve a termékről való információszerzést.


Fotó: dm drogerie markt


Tanulmányok szerint a vásárlók egyre tudatosabban vásárolnak, egyre jobban odafigyelnek az összetevőkre, szeretnék tudni, hogy pontosan mit rejt a csomagolás. Különösen az ételallergiások és a laktóz-érzékenyek számára fontosak az "apróbetűk". A dm lépését külföldön is előszeretettel alkalmazzák, elsősorban az idősebb vásárlókat segíti az eszköz.

A hazai áruházláncoknál az elmúlt években több érdekes fejlesztést is láthattunk. Az egyik leglátványosabb a Tesco robotkassza-programja: már több áruházukban is találkozhatunk olyan pénztárakkal, ahol a vásárlók maguk intézhetik a fizetést. Az önkiszolgáló pénztárak teljesen automatizáltan működnek. A vásárlók maguk olvassák be a kiválasztott termékek vonalkódját, majd a végösszeget készpénzben vagy kártyával egyenlíthetik ki. Az automata pénztár természetesen visszaad és nyugtát is nyomtat a vásárlásról.

Az Auchannál az idei évtől csak zöld pénztárak üzemelnek: ezeknél a vásárlók kényelmesen le tudják támasztani az otthonról hozott vagy az áruházakban vásárolt bevásárlószatyrokat a pakoláshoz. Ezzel együtt az ingyenes szatyrok is eltűntek az áruházakból. A francia tulajdonú lánc kevésbé látványos - ám annál hasznosabb- fejlesztései közé tartozik, hogy augusztus óta központi telefonos ügyfélszolgálatot is üzemeltetnek.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A barkácsáruházak piacán is láthatunk jövőbemutató fejlesztéseket. A Praktiker már 2009-ben modern IT-eszközöket integrált üzleteibe. Az áruházban elektronikus árcímke mutatja valamennyi termék árát a papíralapú polccímke helyett, így egyetlen gombnyomással lehet árat változtatni. A vásárlási információkat a vevők plazma televíziókon keresztül kapják. Az áruházban internethez kapcsolódó info-terminálokkal tájékozódhatnak, és korszerű lakberendezési tervezőprogramok segítségével valósíthatják meg elképzeléseiket.

Címkék:
árcímke,