Tesco: a görkorcsolya és a roller is fogyott húsvétkor

Pénzcentrum2011. április 26. 11:32

Az ünnep előtti napokban megsokszorozódott a tipikus húsvéti termékek forgalma a Tescóban. A 99%-ban magyar termelőktől származó sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1000 tonnát értékesített. A legnagyobb változás az előző évekhez képest, hogy minden árufajtából a minőséget részesítették előnyben a vásárlók - áll az áruházlánc mai közleményében.

Március elején már polcokra kerültek a húsvéti termékek, így a vásárlók gazdag árukínálatból válogathatták össze, hogy mi kerüljön az ünnepi asztalra. A szinte teljes mértékben magyar beszállítóktól származó hagyományos és prémium termékek forgalma jelentősen meghaladta a tavalyi eladásokat: mind a csemegepultban található, mind az előre csomagolt sonkák szegmense erősödött.

Bár az alacsony árkategóriás termékek eladása kisebb mértékben nőtt, a legkeresettebb termék idén is a magyar füstölt, kötözött lapockasonka volt. A sonka éves forgalmának egyötöde bonyolódik a húsvéti szezonban; a kötözött sonkából 200-szor annyi fogyott, mint egy átlagos héten. Sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1000 tonnát értékesített.

Ahogy a sonkák esetében, a friss húsok terén is megfigyelhető volt a gyártói márkák erősödése, de a vásárlói döntések elsődleges szempontja továbbra is a fogyasztói ár. Emelkedett a sertés- és marhahús iránti kereslet is, melyek közül a legnépszerűbb termékeknek a lapocka, a tarja és a csont nélküli karaj bizonyult. A Tesco áruházaiban a friss baromfi 100%-a magyar beszállítóktól kerül a pultokba, míg a húspultban kapható sertéshús 95%-a szintén magyar. Bár a friss húsok területen kisebb a szezonális hatás mint a sonka területén, a Tesco mintegy 30%-os forgalomemelkedésről számolt be egy átlagos héthez képest.

A húsféléken kívül az elmaradhatatlan húsvéti tojás is óriási mennyiségben fogyott a Húsvét előtti napokban. Az ünnepi időszakban természetesen a tojás forgalma is megháromszorozódott.

A Tesco növelte a kínálatot csoki figurákból és úgynevezett húsvéti csomagokból is, mely utóbbiak az édességeken kívül apróbb ajándéktárgyakat, pl. plüssfigurákat, bögréket rejtenek. A húsvéti csoki nyuszik és tojások eladásában megfigyelhető volt egy új fogyasztói irányvonal: a vásárlók a tejbevonó masszából készült termékek helyett inkább a minőségi húsvéti édességeket keresték. Míg a húsvéti csoki nyuszik és tojások forgalma nem emelkedett a tavalyi évhez képest, a különlegesebb csoki figurák (pl. bárány, katicabogár) és a húsvéti csomagok népszerűsége jelentősen megnőtt. Locsolókölniből kétszer annyi fogyott, mint a tavalyi év húsvéti időszakában.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Mivel idén a Húsvét április végére esett, így a húsvéti termékeken kívül már a kertészeti cikkek és szabadtéri gyermekjátékok népszerűek voltak; a Tesco ezen árucikkekből is kiugró forgalomról számol be. A jó idő beköszöntével jobban fogytak a hagyományos és mesefigurákkal díszített gyermek kerékpárok és rollerek, görkorcsolya szettek, színes szélforgók, melyekből a Tesco rendkívül széles választékot kínál. 

 

Címkék: