Pénzcentrum • 2010. november 23. 11:02
A Tesco, a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca a következő öt évben megduplázza kereskedelmi felületét Közép-Kelet-Európában - közölte a Reuters kedd délelőtt. A növekedést a lánc új hipermarketekkel és kisebb boltok nyitásával szeretné elérni.
Így az áruházlánc a jelenlegi 2,2 millió m2 kereskedelmi felületét 4,1 millió m2-re szeretné növelni 2014-15-re a közép-kelet európai régióban.
A Tesco jelenleg 850 üzletet működtet Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Törökországban, összesen mintegy 12 milliárd dolláros éves forgalommal - ez a teljes csoport 12%-át teszi ki.
A növekedést új üzletek nyitására alapozzák. Az 5 ezer m2 alapterületű hipermarketek építésén túl a legnagyobb növekedést a kisebb, 2-4 ezer m2 alapterületű boltok (például az Express üzletek) nyitása jelentheti. Az új üzletek nyitása mellett egy hipermarket-felújítási programot is kilátásba helyeztek, mondván, az elmúlt hónapok üzletfelújításai jelentős növekedést mutattak a vásárlók számában. A ráncfelvarráson átesett áruházak (a budapesti Tesco Extrához hasonlóan) külön szolgáltatásokkal (optika, fotó-bolt, telefon szaküzlet) várják majd a vevőket.
Kína felé is nyitnak
Egy tegnapi bejelentés szerint a Tesco öt év alatt megnégyszerezné kínai bevételeit. A bevételek felfuttatását a Tesco kínai üzletei számának megkétszerezésével - több mint 200 áruházra - tervezi elérni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Elemzők szerint a kínai terjeszkedés a jövedelmezőséget és a nyereséget jelentősen emeli, bár erre vonatkozólag konkrét célkitűzéseket és menetrendet nem közöltek. A Tesco szakértői szerint Kína egy nagy, gyorsan fejlődő piac egyedülálló lehetőségét kínálja: a felvevőpiac jövőbeni méreteire mi sem jellemzőbb, mint az, hogy 2025-ig 221 kínai város lakossága haladja majd meg az egymilliót. Összehasonlításképp: jelenleg 35 európai város dicsekedhet csupán ezzel.