Egyre kevesebb étel-ital fogy!

Pénzcentrum2010. július 6. 16:02

Míg az amerikaiak, a britek és a franciák egyre kevesebbet költenek élelmiszerre, addig Kínában, illetve Brazíliában mind több étel-ital fogy - derül ki egy brit kutatásból.

A The Oxford Research Agency (TORA) által készített, több mint 1500 fős mintán alapuló kutatás szerint a britek közel fele (45%) próbált az elmúlt 6 hónapban étel, illetve italvásárláson spórolni. Náluk egyedül az amerikaiak voltak szűkmarkúbbak.

A brit fogyasztók 39 százaléka nem változtatott vásárlási szokásain, és mindössze 16 százalékuk költött többet, mint fél évvel ezelőtt.

Ezzel szemben Kínában, illetve Brazíliában egyre többet költ a lakosság élelmiszerre.

Elsőre talán meglepőnek tűnik az eredmény, miszerint a brit dolgozók 64 százaléka otthonról hoz ételt a munkahelyére, és mindössze 11 százalékuk jár étterembe ebédidőben. 14 százalékuk valamilyen kifőzdéből visz be ételt az irodába, további 11 %-uk pedig egyáltalán nem ebédel. Ezzel szemben a kínai dolgozók mindössze 33 százalékuk visz otthonról enni a munkahelyére, 38 százalékuk kimegy valahova enni.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ezen kívül a britek 87 százaléka vásárol szupermarketekben, 7 százalékuk pedig már az interneten vásárolja meg az élelmiszereket, ami magasan veri az összes megkérdezett ország átlagát. 58 százalékuk bevásárló listát készít, mielőtt boltba menne, ami szintén tudatos fogyasztói, illetve megtakarítói magatartásra utal. Az új ételek kipróbálásában is élen járnak a britek, 78 százalékuk mondta azt, hogy nyitottak az újdonságra és kísérleteznek új étel- és italtermékekkel.

Címkék: