Pénzcentrum • 2010. április 30. 15:02
Környezettudatos tisztítószereket tesztelt a neves Which? kutatócég. A vizsgálatokból az derül ki, hogy a környezetbarát marketingjelzőkkel teleaggatott termékek egyáltalán nem jobbak a környezet számára.
14 környezetbarátként hirdetett háztartási cikket -például WC-tisztítókat, mosogatógép-tablettákat, pelenkákat- vizsgálva a szakértők azt állapították meg, hogy nincs meggyőző bizonyíték arra, hogy ezen termékek valóban kisebb kockázatot jelentenek a környezet számára. A vizsgált termékek között egyaránt szerepeltek világszerte ismert márkák (Ariel, Persil), és az áruházláncok (Asda, Tesco) saját márkás termékei.
A megállapítások között szerepel például, hogy nincs hiteles bizonyíték arra, hogy a hagyományos termékekkel szemben a "zöld" háztartási tisztítószerekben található vegyszerek kevésbé lennének károsak a vízi környezetre. Összetevőik sok esetben szinte teljesen megegyeznek a hagyományos termékekével. A "Tesco Naturally" egyik termékét például azzal reklámozzák, hogy nem tartalmaz foszfátokat, és nem hagy maga után veszélyes maradványokat. Nos, a hasonló -ám nem környzetbarátként hirdetett- termékek sem.

A kutatók szerint általánosságban összesen annyi a különbség, hogy a környezetbarátként reklámozott termékek valamelyest hamarabb elbomlanak.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Martyn Hocking, a Which? szakértője szerint ha egy gyártó "eco" jelzővel illeti termékét, elegendő és egyértelmű bizonyítékokat kell mutatnia arra, hogy az adott áru valóban kevésbé szennyező.