A magyarok temetik, máshol bombasiker az eddig ismeretlen termék

Pénzcentrum2010. április 19. 16:58

Miközben nálunk leáldozóban van a zacskóstej csillaga, addig a nagy-britanniai Sainsbury's szupermarket a saját várakozásait felülmúló sikerrel vezette be az üveg illetve műanyag palack helyett műanyag zacskóba csomagolt tejet.

75%-kal kevesebb csomagolóanyag felhasználásával jár, és akár 1400 tonna műanyagot lehetne spórolni, ha az Egyesült Királyságban igen elterjedt műanyag flakonok helyett zacskóba csomagolt két pintes (1,14 liter) tejet vásárolnának a fogyasztók az áruházaikban - hangzik a Sainsbury's egyik érve az országosan bevezetett újítása mellett.

A környezetvédelmi szempontok mellett nem mellékes az áruházlánc vásárlók tárcáját érintő érve sem. Zacskóban értékesítve ugyanis 6 pennyvel (kb. 7%-kal) olcsóbban tudják adni a 2%-os zsírtartalmú tejet. A termék februári bevezetésekor a szupermarket szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a zacskóstej a vásárlói szokások legnagyobb változását fogja hozni a szigetországban az elmúlt tíz évre visszamenőleg.

Az áruházlánc optimizmusa beigazolódni látszik. Alig telt el két hónap, és a zacskóstej nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében. A Sainsbury's mintegy 500 üzletében eladott tej 10%-át műanyag zacskóban viszik haza a fogyasztók, ez nagyjából a kétszerese a korábban várt értéknek.

Az üzlet álltja a kiszerelés még bőven nem érte el népszerűsége csúcsát. A szupermarket mintegy 400 ezer kiöntőt bocsát ingyen a vevők rendelkezésére a következő hónap folyamán, hogy a még bizonytalankodó fogyasztók kételyeit eloszlassa a termékkel kapcsolatban - közölte az International Supermarket News.

Címkék: