Egyre többen vesznek neten élelmiszert!

Pénzcentrum2009. október 20. 12:32

2008-hoz képest megduplázódott azok száma, akik élelmiszert vásároltak az interneten keresztül, ugyanakkor a termékek kézzelfoghatóságának hiánya még mindig sokakat visszatart attól, hogy a világhálón szerezzék be a napi fogyasztási cikkeket - derült ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből.

Nemzetközi viszonylatban gyors ütemben nő a napi fogyasztási cikkek online piaca. A Tesco UK adatai szerint 2006/2007-ről a 2008/2009-es pénzügyi évre közel 60 százalékkal - 1,2 milliárd fontról (1,4 milliárd euró) 1,9 milliárd fontra (2,2 milliárd euró) - nőtt az áruház internetes eladásainak értéke. A regisztrált vásárlók száma ugyanebben az időszakban egy év alatt 20 százalékkal emelkedett, és mára meghaladja az 1 millió főt. Nemcsak a nemzetközi adatok, de a hazai trendek is azt mutatják, hogy ez a terület jelentős piaci potenciállal bír. Többek között ennek felmérésére készítette el a KutatóCentrum és a Mai Piac a második E-Shopping FMCG Reportot, amely az általános E-Shopping Reportot kiegészítve a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmét állítja fókuszba.

A felmérés eredményei szerint a 2008-as adatokhoz képest jelentősen nőtt a napi fogyasztási termékek iránti kereslet az interneten: az elmúlt évben az online vásárlók 27 százaléka vett ebbe a kategóriába tartozó terméket a világhálón, míg a megelőző évben ez az arány még csak 16 százalék volt. "Az internetezők száma és azon belül az online bevásárlást kipróbálók aránya is folyamatosan emelkedik. Így tavaly óta több mint kétszeresére nőtt azoknak a száma, akik a világhálón keresztül szereztek be napi fogyasztási cikket" - értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.

Parfüm és kenyér: mit vásárolunk a neten?

A napi fogyasztási cikkek online vásárlása jellemzően három fő termékkategóriára, az illatszerekre, élelmiszerekre, valamint háztartási és vegyiárukra korlátozódik. Ugyan az előző évhez hasonlóan továbbra is a piperecikkek a legkeresettebbek, a piac bővülése elsősorban az élelmiszerek iránti kereslet növekedésének köszönhető: az ebbe a kategóriába tartozó termékeket vásárlók száma 2008-hoz képest megduplázódott. A kutatási adatokat az egyik legnagyobb fogyasztói piactér statisztikái is alátámasztják. "Egyre többen keresnek az interneten napi fogyasztási cikkeket. Ezt felismerve mi is tudatosan nyitottunk az új vásárlói csoportok felé, s több mint 1 éve ennek megfelelően bővítettük a Depo.hu-n elérhető termékkategóriák körét - mondja Szabari László, az elektronikus piactér üzletág vezetője. - A legutóbbi negyedév statisztikáit megvizsgálva nálunk is az említett három - élelmiszerek, illatszerek, háztartási és vegyiáruk - kategória a legkeresettebb. Az élelmiszerek közt a fagyasztott áruk, míg a szépségápolási cikkek közt a parfümök örvendenek a legnagyobb népszerűségnek."

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az internetes vásárlás előnyeként - hasonlóan más termékekhez - a napi fogyasztási cikkek esetében is leginkább a világháló nyújtotta kényelmet (nem kell sorban állni, nem korlátoz a nyitva tartási idő, nem kell cipekedni) említették az e-vásárlók. Ugyanakkor a megkérdezettek egynegyede az árak összehasonlíthatóságát, egytizede a gyorsaságot, a nagyobb választékot, valamint a termékjellemzők összehasonlíthatóságát emelte ki.

A legjelentősebb hátrányként ugyanakkor a termékek kézzelfoghatóságának hiányát nevezték meg: a válaszadók kétharmada szerint ez a legfőbb akadálya az FMCG cikkek világhálón történő beszerzésének.

Címkék: