Pénzcentrum • 2009. július 23. 13:32
Lassul a visszaesés tendenciája a légiközlekedésben - legalábbis erre utalnak a Ferihegyi repülőtér július első két hetében rögzített utasforgalmi statisztikái. A nyári szabadságok időszaka némi gyógyírt nyújthat a válság által alaposan megtépázott légitársaságoknak és az idegenforgalmi szakma egészének.
A légitársaságok, a magyar turisztikai szakma, a szállodák és az utazási irodák is a nyári szezontól várták, hogy némi gyógyírt nyújtson az év első felében elszenvedett sebekre. A jelek szerint, ha fellendülést nem is, de legalább a válság enyhülését meghozta a nyár: a családi nyaralások beindulása, a kedvelt tengeri üdülőhelyekre irányuló forgalom valóban felerősödött.
Július első két hetében is folytatódott a Malév lassú javulása, amelynek az előző évihez képest immár harmadik hónapja sikerült bővíteni a forgalmát, ráadásul úgy, hogy elsősorban a gépek ülőhely kihasználtságát növelték. A Malév a jelek szerint elsősorban a charter-piacon lépett előre.
A Wizz Air folytatja dinamikus fejlődését, július első két hetében 7,3 %-al több utasa volt, mint 2008-ban. A nyári szezon kezdete óta Budapesten beállított harmadik A 320-as gépével olyan új úticélok nyíltak meg a Wizz Air utasai előtt, mint Nápoly, Barcelona és Madrid. Az őszi szezonban pedig elindulnak a Wizz Air járatai a német-holland határon fekvő fapados repülőtérre Weeze-re is.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A külföldi légitársaságok közül a British Airways figyelemre méltó 12,4 %-os növekedést ért el, amit elsősorban egy újabb, napi negyedik Heathrow-Ferihegy járattal értek el. Mindez azt jelzi, hogy érdemes a járatfrekvenciát sűríteni Budapest és a brit szigetek között, de még mindig lehet további fejlődési potenciál is, például hosszútávú, tengerentúli járatok átszálló utasai miatt. Lelassult a Lufthansa visszaesése, a vezető német légitársaság a magyarországi útvonalakon 5,6 %-al kevesebb utast szállított, mint 2008 hasonló időszakában.
A hosszútávú járatok közül az amerikai Delta komoly erőfeszítéseket tett a Malév által hagyott űr betöltésére. Míg tavaly júniusban havi 42 járatot üzemeltettek New York és Budapest között, addig az idén már havi 50-re emelték a járatszámot. Minden bizonnyal még lenne további lehetőség a kapacitások növelésére, mert a new yorki JFK (Kennedy) repülőtérre szinte végig telt házzal mennek a Boieng 767-osok.