Pénzcentrum • 2024. január 11. 17:59
A personal branding tényleg elengedhetetlen manapság? Nos, ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”
Kutatások szerint ma egy 16-64 év közötti internetező átlagosan 2,5 órát tölt el naponta a social média használatával, ez idő alatt akár háromszáznál is több különféle bejegyzéssel vagy hirdetéssel találkozik, amelyek folyamatosan versenyeznek a figyelméért.
Ennek a megdöbbentő ténynek a tükrében nem is kérdés, hogy mennyire fontos szerepe van ma a personal brandingnek, azaz a személyes énmárka építésének, hiszen erős vizuális marketing segítségével rengeteg embert tudunk megszólítani egyszerűen.
A Vizuális marketing elképesztő erővel bír, erre egy igen meglepő példa a Netflix képajánló AI megoldása, amellyel a filmeknél és sorozatoknál megjelenő cover képet mutatják meg személyre szabottan, annak érdekében, hogy nagyobb eséllyel indítsuk el a lejátszást, és ennek a technikának köszönhetően a Netflix legalább 1,5-2-szeres lejátszási arány növekedést ért el. Persze egy kisvállalkozás, vagy egy egyéni vállalkozó számára nem is kell ilyen technikai mélységekig eljutni, elég, ha mértjük a célközönségünket, és a személyes márkánk megjelenését hozzá igazítjuk, ezzel pedig legalább akkora növekedést érhetünk el az elköteleződésben, mint a Netflix a lejátszási listáján
- mondta Fodor Szabolcs a Nordix egyik alapítója.
De hogyan építs erős személyes márkát?
A personal branding felépítése döntések és konkrét módszerek alkalmazásának folyamata. Vállalkozóként a személyes márkádnak tükröznie kell, hogy ki vagy az iparágban elfoglalt helyedhez képest. Ha az alábbi pontokat végig gondolod, már egy nagy lépést tettél:
1. Tegyél fel magadnak pár kérdést!
A személyes márkád kialakításához először is fel kell tenned magadnak néhány kulcsfontosságú kérdést magadról, és a vállalkozásodról. Ezek a kérdések segítenek meghatározni, hogy milyen dolgokat foglalhatsz bele a márkaépítésedbe, és milyen dolgok emelik ki a márkádat.
- Mik a céljaid a vállalkozásoddal kapcsolatban?
- Mi tesz egyedivé a versenytársak között?
- Hogyan kerültél az iparágadba?
- Miért indítottad el a saját vállalkozásodat?
- Milyen dolgokat értékelsz?
- Ki a célközönséged?
Ezekre a kérdésekre adott válaszok alkotják majd a személyes márkád sarokköveit, ezekre alapozhatod a következő lépéseket.
2. Találd meg a saját hangodat!
Az erős vizuális marketing kialakításhoz a jó minőségű képek és videók szükségesek, de nem elég csak ennyi. A vizuális tartalmon keresztül egy történetet kell elmesélned, amelyhez a közönséged kapcsolódni tud, ezért fontos, hogy mindig önazonos legyen. Találd meg a hangod, igazítsd ehhez a megjelenítendő képi világot.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
3. Készíts tartalmat!
Ha összeálltak az alapok, készítsd ennek megfelelően a tartalmaid. Nem kell egyből Hollywoodi filmstúdiós technika, sokszor elég a tartalom gyártáshoz egy megfelelő környezet és egy jobb minőségű kamerával ellátott telefon és már be is mutathatod a szolgáltatást, a terméked és a történeted.
4. Oszd meg a történetedet!
Ha már megvan a márkád története, akkor itt az ideje, hogy megoszd. A közösségedben való részvétel lehet a legnagyobb hatással a márkád építésére. Érdemes a kevesebb néha több elvét követni, hiszen az értékes tartalmat a közönséged díjazni fogja. Mindemellett figyelj a kapcsolatépítésre, és a tudásmegosztásra is! Így nemcsak bizalmat építhetsz ki a követőiddel, de szakértői státuszodat is erősítheted.
Fotóstúdió a brandépítés szolgálatában.
A tartalom elkészítéséhez a helyszín megfelelő megválasztása már félsiker. Érdemes a márkádhoz illő környezetet választani, lehet ez egy iroda, kávézó, fotóstúdió, de amire érdemes figyelni, az mindenképp a megfelelő fényviszonyok, ha saját magadnak gyártasz tartalmat, hogy ne kelljen a fénytechnikával bajlódni. Fontos még a nyugodt környezet, ne legyen zajos, ne legyen zsúfolt, mert könnyen megzavarhatnak és kényelmetlenül is érezheted magad a tartalom készítés során.
A Nordix Fotóstúdió kialakítása során különös figyelmet fordítottunk arra, hogy letisztult, könnyen használható tereket alkossunk, amelyben az énmárkájukat építő vállalkozások könnyen el tudják készíteni a számunkra szükséges tartalmakat. A nyitásunk óta több száz vállalkozó használta már a stúdiónk tereit saját tartalmainak elkészítéséhez. Hazai desing bútormárka, mint a Hannabi, vagy Góg Anikó fitness tréner is rendszeresen készít tartalmakat a stúdióban, de számos lakberendező, coach, étkezési tanácsadó választotta már a Nordix-ot brand fotózáshoz
- mondta az alapító. A Nordix fotóstúdió a volt Újpesti Gyapjúszövőgyár telephelyén, 300 négyzetméteren, jelenleg 3 különböző teremmel működik, de a növekvő igények kiszolgálására most két új teremmel bővül. A beruházás teljes költségvetésének egy részét közösségi finanszírozásból szeretnék előteremteni, amihez a Brancs nyújt platformot és hátteret, amelyen keresztül limitált ajánlatokkal lehet akár éves bérletet is vásárolni a meglévő és leendő stúdió terekbe.
A kampány már 35%-on áll, itt követhető, hol tart most a Nordix közösségi finanszírozási projektje, a limitált csomagok egy része már el is fogyott. Aki inspirációt gyűjtene, annak pedig érdemes körülnézni a honlapon, ahol egy kifejezetten a branding fotós témájú válogatás sorozatot megtalál az érdeklődő, ha pedig fotósra is szükség lenne, akkor érdemes a Nordix ajánlott fotósai között böngészni