Buknak a magyar gyártók a sajátmárkás termékeken

Magyar Nemzet2011. március 10. 09:32

A sajátmárkás termékek forgalmazásával a beszállítók hasznára pályáznak az áruházláncok, erőfölényükkel visszaélve kijátsszák egymás ellen beszállítóikat - írja a Magyar Nemzet.

Egy, a lapnak nyilatkozó beszállító szerint az áruházláncok a legnépszerűbb cikkek gyártására versenytárgyalást írnak ki. Aki ezt megnyeri, annak a lealkudott ár miatt csökken ugyan a jövedelmezősége, de a nagyobb tétel következtében a tervezett haszon egy részét visszanyerheti.

A beszállítók szerint a kereskedelmi láncok befektetés nélkül fölözik le a haszon nagy részét, a terméket kifejlesztő vállalkozás pedig alig kapja vissza a fejlesztésre szánt összeget: saját nevével fémjelzett, márkás -és egyben drágább- termékeiből ugyanis nem tud annyit értékesíteni.

Címkék: