Becsődölt az online élelmiszerboltok negyede

Pénzcentrum2010. december 3. 14:02

Minden negyedik online élelmiszerüzlet megszünteti a tevékenységét Nagy-Britanniában. Évekkel ezelőtt az internetes megrendelés által történt vásárlás a kényelmessége révén még forradalmasította az üzletágat. Nem kellett a fogyasztóknak elmenni a szupermarketekbe, és a nehéz szatyrokat sem kellett hazafelé cipelniük. A termékeket a házaik ajtajáig, helybe szállították ki.

Idén azonban fordult a kocka. Sok vevő panaszkodott a magas árakra, a nem megfelelő kiszállítási időre és a rendelés feldolgozási hibáira. Ennek következtében többen visszatértek a hagyományos bolti formákhoz. A megcsappant vásárlói létszám miatt az üzletek negyede hagyott fel a tevékenységével. 

A fogyasztók elvándorlásában fontos szerepet játszott még, hogy az emberek szeretik látni és kézbe fogni a terméket, mielőtt kifizetik azt. Az online megrendelésnél viszont erre nincs lehetőségük.

A szigetország lakosai nem egyszer azon is felháborodtak, hogy nem a kért árut szállították ki nekik. Ha a megrendelt termék nem volt készleten, akkor az áruház helyettesítő portékát küldött helyette, ami azonban többeknek csalódást okozott.

Ezen felül az élelmiszereknél (tej, tojás, felvágott) nem árt látni a lejárati, szavatossági dátumot; amit az internettel ellentétben egy kereskedelmi üzletben bárki meg tud nézni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nagy-Britannia online élelmiszerbolt piacán a Tesco vezet a maga 32 százalékos piaci részesedésével. Az elmúlt időszakbana Tesco és más életben maradt, nagyobb értékesítők is csak igen nagy áldozatok árán tudnak profitot termelni. A karácsonyi szezonban viszont jelentős forgalomnövekedésre számítanak a szereplők.


 

Címkék: