Giga veszteség a No.1. drogériánál

Pénzcentrum2009. október 5. 12:00

A német drogéria-lánc az előző üzleti évben 52 millió eurós (13,9 milliárd forint) veszteséget produkált Németországban, a megelőző év 33 milliós vesztesége után.

A korábbi években szinte kivétel nélkül nyereséget produkáló Schlecker két egymást követő évet is veszteséggel zárt. 2000-ben még 118 millió eurós üzleti eredménnyel büszkélkedett a cég.

A német drogéria-piacon évek óta éles verseny folyik piaci részesedések növeléséért, elsősorban a Schlecker, a dm és a Rossmann között. Az Európában piacvezető Anton Schlecker cége 7,42 milliárdos forgalmával az első helyen áll, őt követi a dm 4,71 milliárddal, majd a Rossmann 3,85 milliárd euróval.

Üzleti stratégiája középpontjában az elmúlt években a hálózatbővítés állt, ennek megfelelően ma már Németország mellett Ausztriában, Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Dániában is találhatók Schlecker üzletek.

Címkék: