Fizetős a Vatera és a TeszVesz: mi áll a háttérben?

Pénzcentrum2009. augusztus 10. 08:32

Átrendezték az online aukcióspiacot a vezető Vatera és TeszVesz oldalakon tavasszal bevezetett feltöltési díjak. Az olcsó terméket kínálók egy része átpártolt az újonnan alapított, kisebb árverési portálokhoz.

Néhány hónapja a hazai web-aukcióspiacon egyeduralkodó Vatera és TeszVesz feltöltési díjat vezetett be, megváltoztatva az addig ingyenes hirdetési gyakorlatát. A kisebb értékű - legfeljebb 60 ezer forintos - termékek esetén 5-től néhány tíz forintig terjedő listázási díjak nyomán sokan átpártoltak a továbbra is ingyenes portálokhoz. A lehetőség nyomán a piac is robbant: hirtelen több tucat új portál jelent meg.

Gerő Viktor, a Vatera.hu Kft. ügyvezetője a Népszabadságnak elmondta: a feltöltési díjak bevezetése után a nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan 60-65 százalékkal, 2 millióról 750 ezerre esett vissza a portálon fent lévő termékek darabszáma. A cég szerint azért volt szükség erre a lépésre, hogy megszabaduljanak a pangó áruktól, amelyek "eldugították" a portálon folyó kereskedés csatornáit.

Időközben több tucat kisebb-nagyobb árverési portál indult el, azonban a legtöbbjük mögött nincs olyan menedzsment és tőkeerő, mint a nagyok esetében. Az biztos, hogy megüresedett a piacon egy hely, amiért elindult egy nagy verseny, így a 2-3, már működő kisebb aukciósoldal mellé többen is beléptek a piacra.

Címkék:
teszvesz,