A CBA a második, a Coop a harmadik: ki vezeti a hazai eladási toplistát?

Pénzcentrum2009. április 6. 09:30

A Tesco, a CBA és a Coop a három dobogós helyezett az élelmiszert és vegyiárut értékesítő kiskereskedelmi vállalkozások toplistáján. A tizenhat legnagyobb kereskedelmi lánc tavaly összesen 3450 milliárd forint értékű terméket adott el - ebből 602 milliárdnyit egyedül a piacvezető Tesco.

Az összesítés szerint a régióban egyedülálló a hazai láncok részesedése: a CBA 545 milliárd, a Coop 500 milliárd forint és az összesített ranglistán ötödik helyezett Real 348 milliárdos forgalmával a hazai láncok 1400 milliárdos forgalmat bonyolítottak le.

A Tesco minden üzlettipusban terjeszkedik, és így is megpróbálja megkérdőjelezhetetlenné tenni a piacvezető szerepét: a több ezer négyzetméteres hipermarketek mellett a nyugati városokból ismerős Tesco Expresszeivel az utóbbi időben a kis eladóterű üzletek vevőkörét is csábítja. Ezzel egyszerre próbál belehasítani a hazai láncok és a diszkontok, elsősorban a Lidl piacába.


Tesco: hipermarket a belvárosban!


Ugyanakkor a Lidl is folytatta az előző években megszokott nyomulását, s a Penny Marketet beelőzve 2008-ban újabb tizenöt üzlettel bővítette a hálózatát. Az előző év másik főszereplőjének tekinthető, hálózatát mintegy harmadával megnövelő Spar ellenben a kisebb eladóterű, lakóhelyhez közeli szupermarket kategóriában erősítette meg a pozícióját.


Botrányosan olcsó a Lidl: mi áll a háttérben?

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


A korábban 2-3 százas magyar hálózatot célként vizionáló Aldi néhány éven belül felzárkózhat a szintén a világ tíz legnagyobb kereskedelmi óriása között jegyzett Lidl mellé. Így könnyen megtörténhet, hogy a két cég között nálunk is komoly árháború alakul ki, ami a német piacon oda vezetett, hogy a két vetélytárs gyakorlatilag felmorzsolta a diszkontpiac többi szereplőjét.

A piac kiesői közé tartozik a 2007-ben még 46 milliárdos forgalmat lebonyolított Cash and Carry lánc, az Interfruct: a felszámolás alatt álló vállalkozás lényegében már tavaly év elején bedobta a törülközőt. A Plus-t az év közepén átvette a Spar a Tengelmann-csoporttól - amely beszerzési társaság egyúttal búcsút is intett az itteni piacnak.

Címkék: