Pénzcentrum • 2025. október 30. 15:55
A MÁV-Volán csoport nyár elején indított késési biztosítása eddig több mint 760 000 esetben nyújtott visszatérítést az utasoknak, összesen mintegy félmilliárd forint értékben. Bár minden késés számít, a visszafizetések volumene elmaradt a várakozásoktól — a jegyárbevétel mindössze 1,3%-át érintette. A MÁV szerint ez a tudatos menetrendi fejlesztések és technikai beavatkozások eredménye.
A MÁV-Volán csoport nyár elején vezette be a késési biztosítást a 10 miniszteri vállalás egyik elemeként, amelynek célja az utasok bizalmának erősítése és a közlekedési pontosság ösztönzése. Az elmúlt szűk öt hónapban több mint 760 000 esetben fizették vissza a jegyár felét azoknak az utasoknak, akiknek járata 20 percnél többet késett – ez összesen mintegy félmilliárd forintot jelent.
A vártnál kevesebb visszatérítés
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója szerint a visszafizetések volumene elmaradt a korábbi becslésektől, amelyek a 2024-es főszezon késési adatai alapján készültek. A kérdéses időszakban a visszatérítések a jegyárbevétel mindössze 1,3%-át tették ki, ami arra utal, hogy a menetrendszerűség javult.
A MÁV-Volán csoport több célzott intézkedéssel igyekszik mérsékelni a késések számát és arányát. Ezek közé tartozik:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- a gyorsabb utascserét segítő szektorálás bevezetése,
- a járműfordulótervek optimalizálása,
- a fejpályaudvari tolatások minimalizálása,
- a nagyteljesítményű mozdonyok szolgálatba állítása,
- valamint a lassújelek felszámolása.
Az utóbbi két intézkedés hatása már az idei nyári főszezonban is érzékelhető volt, a késési adatok javulása formájában.
Bocsánatkérés és ösztönzés egyben
„A késési biztosítás az utas felé bocsánatkérés, nekünk, a MÁV-csoportnál dolgozóknak pedig ösztönzés” – fogalmazott Hegyi Zsolt. A vezérigazgató szerint a cél az, hogy a késések okait minél pontosabban megértsék, és minden rendelkezésre álló eszközzel törekedjenek azok visszaszorítására. Hegyi hozzátette: hamarosan újabb intézkedésekről is beszámolnak, amelyek tovább javíthatják a közlekedés pontosságát.