Pénzcentrum • 2025. augusztus 8. 20:03
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója két évet adott magának, hogy helyreállítsa a légitársaság működését a közel-keleti terjeszkedés kudarca és a technikai problémák után. A cég a jövőben ismét a kelet-közép-európai piacra koncentrál, ahol piaci részesedését 30 százalékra kívánja növelni- közölte a Bloomberg.
A Wizz Air alapító-vezérigazgatója a Bloombergnek adott interjúban kijelentette, hogy 2027 közepére tervezi rendezni a légitársaság jelenlegi nehézségeit és visszanyerni a befektetők bizalmát. A problémák elsősorban a flotta technikai gondjaira és a meghiúsult közel-keleti terjeszkedésre vezethetők vissza.
A diszkont légitársaság hat évvel ezelőtt nyitott bázist Abu-Dzabiban azzal a céllal, hogy később India és Pakisztán irányába is terjeszkedjen. A tervek azonban nem váltak valóra, és idén július közepén a vállalat bejelentette kivonulását az Egyesült Arab Emírségekből.
A Bloomberg elemzése szerint a kudarc több tényezőre vezethető vissza: az Emírségek szabályozási döntései akadályozták a Wizz Air terveit, a regionális konfliktusok kedvezőtlen környezetet teremtettek, valamint a térség poros, száraz klímája súlyos műszaki problémákat okozott a repülőgépek motorjaiban. Ez utóbbi miatt a flotta jelentős részét hosszú időre ki kellett vonni a forgalomból.
Szerencsétlenek is voltunk a Közel-Keleten, és talán túl nagy kockázatokat is vállalt a cég vezetése
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– nyilatkozta Váradi József a kudarcról.A jövőbeli stratégia középpontjában a légitársaság eredeti, kelet-közép-európai piaca áll, ahol erős verseny folyik a Ryanair és az Easyjet társaságokkal. Váradi célkitűzése, hogy a következő hat évben a Wizz Air piaci részesedését a jelenlegi 26 százalékról 30 százalékra növelje a régióban.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy ezt a célt kizárólag a vállalat függetlenségének megőrzésével kívánja elérni. Elutasítja az együttműködési megállapodásokat más légitársaságokkal, nem tervez felvásárlásokat, és nem folytat tárgyalásokat a Wizz Air esetleges értékesítéséről. Váradi szerint az ilyen tranzakciók túl sok komplikációt okoznának, miközben a vállalatnak most az alapokhoz kell visszatérnie.