Nagy változások jönnek a pesti tömegközlekedésben idén

Pénzcentrum2014. január 3. 09:02

Új menetrendet vezet be az idei évre a Budapesti Közlekedési Központ. Felújított és meghosszabbított villamos vonalak, az utazók igényeihez jobban illeszkedő közlekedést ígér a szervezet az új intézkedésektől - írja a Világgazdaság.

Idén mintegy 300 új jegyautomatát kíván forgalomba helyezni a főváros különböző pontjain a BKK, ezeken a legtöbb jegy és bérlet megvásárolható lesz. Az elektronikus jegyrendszer projektjébe illeszkedő automata-hálózat készülékeivel feltölthetők majd az utasoknál már meglévő kártyák is.

A BKK legutóbbi ígérete szerint ez év tavaszán várható a Futár utastájékoztató rendszer egészének a bevezetése, az eredeti határidő 2012 nyara volt.

Az idén (más beruházások mellett) folytatódik a Budapest két kiemelt fontosságú, körgyűrűs villamosvonalának, az 1-esnek és a 3-asnak korszerűsítése, ide értve az áramellátását és a felsővezetékeit is. Az 1-es vonalát a Rákóczi hídon és a Szerémi úton át meghosszabbítják, új végállomása - 2015-ben - a Fehérvári útnál lesz.

Szintén felújításra vár a rossz pályáján lassan döcögő, így egyre kevesebbek által használt fogaskerekű vasút (60-as villamos) is, de a projekthez még pénzt kell szerezni a 2014-2020-as uniós finanszírozási időszakban. A vonal új végállomásai a Széll Kálmán téren, illetve a Normafánál lesznek. A fogas a Széll Kálmán téri előtti szakaszon már "fogatlan" lesz, mert sík fogaslécek nélkül is haladhat. Hegymenetben óránként 40, völgymenetben 30, villamosként közlekedve 50 kilométert tehet majd meg. Le kell cserélni a már sokszor felújított járműveket is.

További nagy beruházásokat is tervez a BKK a 2014-2020-as időszakban: a kisföldalatti meghosszabbítását, a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötését, a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat fejlesztését (ide értendő a fogas is), és az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró) déli szakaszának előkészítése.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A főváros idei tömegközlekedését forgalomszervezési megoldásokkal is javítja a BKK. Erről készített összeállítása szerint januártól sűrűbben és egyenletesebben követik egymást a villamosok a csúcsidőszakokban a Fehérvári úton, de gyakrabban járnak a budai rakparton és a Kiskörúton is. 135-ös és 135A jelzéssel a BKK szolgáltatásába illesztve, és lényegesen sűrített menetrenddel közlekedik a korábbi Soroksár-busz, továbbra is díjmentesen. Változnak a 23-as, a 23E, a 140-es busz, valamint a 13-as buszcsalád indulási időpontjai. Két órával tovább jár a 150E busz, a reggeli csúcsidőszakban pedig gyakrabban indulnak a 22-es járatcsalád buszai.

Kész a 4-es metró tíz állomásából a nyolcadik is, de még nem száz százalék, hogy sor kerülhet-e a vonal átadására a tervezett, márciusi időpontban.

Címkék:
Budapest, tömegközlekedés, fogaskerekű felújítás,