Így dübörög a fesztiválpiac: a Sziget magabiztosan az élen

Orosz Márton2010. július 17. 16:32

A 2010. május-szeptemberi időszakban tervezett belföldi utazások 8,2%-ának lesz fő célja a fesztiválokon való részvétel - derül ki a Magyar Turizmus Zrt. felméréseiből.

Az utazások további, valamivel több mint egynegyedét (27,2%) jellemzi, hogy bár nem fő célként, de az utazások alatt az utazók ellátogatnak valamilyen fesztiválra, tehát összesen 35,2% tervezi valamilyen fesztivál meglátogatását utazása alatt.

A belföldi főutazások 6,5%-ának lesz fő célja a fesztiválokon való részvétel. A főutazások valamivel több mint egyharmadában (36,5%) pedig nem fő célként, de a főutazás alatt ellátogatnak fesztiválra is az utazók. Összességében tehát a főutazások 43,0%-ában játszanak fő- vagy mellékszerepet a fesztiválok.

A magyar lakosság fesztivállátogatási szokásait vizsgáló kvantitatív kutatás eredményei szerint a Fesztiválok Évében a magyar lakosság 68,5%-a tervez fesztivállátogatást. Azoknak az aránya, akik utazással járó (vagyis nem lakóhelyen történő) fesztivállátogatást terveznek, 50,7%.

A Sziget a legnépszerűbb

A magyar lakosság döntő többsége, vagyis minden tízből kilencen ismernek magyarországi fesztivált. A két legnépszerűbb, és egyúttal legismertebb fesztivál a Sziget és a Debreceni Virágkarnevál. Az ismertség tekintetében az első tíz között szerepel még a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a VOLT Fesztivál, a Hegyalja Fesztivál, a Mohácsi Busójárás, a Művészetek Völgye, a Miskolci Kocsonyafesztivál, a Szegedi Szabadtéri Játékok és a Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál. Ami a népszerűséget illeti, az ismertséggel ellentétben itt a TOP 10 tagja még a Szegedi Ifjúsági Napok, a Víz, Zene, Virág Fesztivál és a Csabai Kolbászfesztivál.


 


Legismertebb fesztiválok

1. Sziget Fesztivál (34,6%)
2. Debreceni Virágkarnevál (15,7%)
3. Budapesti Tavaszi Fesztivál (11,8%)
4. VOLT Fesztivál (11,3%)
5. Hegyalja Fesztivál (10,3%)

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Legnépszerűbb fesztiválok

1. Sziget Fesztivál (7,3%)
2. Debreceni Virágkarnevál (4,9%)
3. Mohácsi Busójárás (2,6%)
4. VOLT Fesztivál (2,5%)
5. %) Budapesti Tavaszi Fesztivál (2,4%)

Régiók és rendezvények

2009-ben a magyar lakosság 54,7%-a járt fesztiválon. Egy fesztivállátogató átlagosan 2,2 fesztiválon vendégeskedett. A legnépszerűbb úti cél a Balaton régió (15,2%) volt, amelyet az Észak-Alföld (14,7%) és a Budapest-Közép-Dunavidék (13,3%) követett. A fesztivállátogatások kétharmada egynapos, további 27,1%-a 1-3 éjszakás, ennél hosszabb utazás pedig a fesztivállátogatások 8,3%-a esetében volt. A többéjszakás belföldi fesztivállátogatásokon az utazók átlagosan 2,8 éjszakát töltenek.

Ennyit költünk a fesztiválokon

A fesztivállátogatással egybekötött utazások során az utazók egyötöde (19,5%) kereskedelmi alapon működő szálláshelyet vett igénybe, az utazók 14,3%-a ingyenes szálláshelyen (például barátoknál, ismerősöknél vagy saját nyaralóban) szállt meg. A fesztivállátogatások kétharmadában pedig egynapos utazás keretében keltek útra. 2009-ben egy utazó háztartás átlagosan 17 700 forintot költött fesztiválra, ami személyenként 8 900 forint, egy napra vetítve pedig 4 800 forint költésnek felel meg.

Címkék: