Szigorodott a KRESZ, meg is lett az eredménye

Pénzcentrum2010. március 24. 14:40

Genertel: háromszoros casco-növekedés Tavaly látványosan javultak a baleseti statisztikák Magyarországon: a KSH összesítése szerint a közúti balesetek száma 7, ezen belül a halálos kimenetelű baleseteké 15 százalékkal csökkent 2008-hoz képest.

A rendőrség tavalyi közlekedésbiztonsági intézkedései mellett az idén bevezetett új KRESZ-szabályok a biztonságosabb közlekedés mellett a közlekedési morál javulását is eredményezi. Ezzel párhuzamosan fokozatosan nő a casco-penetráció, ami a gépjármű park fiatalítása mellett a tulajdonosok felelősségérzetének növekedését jelzi.

"A baleseti statisztikák javulásában komoly szerepet játszanak a baleset megelőzési kampányok, a kommunikáció, a szabályozás szigorítása, de az állampolgári egyéni felelősség növekedése is." - vélekedik Csikós Dániel, a Genertel Biztosító vezérigazgatója. "A halálos balesetek számának csökkenésében szerepet játszik a gépjármű állomány összetételének változása is a modernebb, biztonságosabb kategóriák irányába, de az új KRESZ-szabályoknak is szerepet játszanak a közlekedésbiztonság javításában." - tette hozzá a vezérigazgató.

Ez elsősorban nem a gépjárművel közlekedők, hanem a gyalogosok, illetve a kerékpárosok védelmét szolgálja, hiszen egyes elavult jogszabályokat szüntetett meg, illetve harmonizált a jelenlegi gyakorlattal, összességében erre nagy szükség volt a valódi közlekedési gyakorlat változásai miatt. "A kerékpárral közlekedők jogainak bővítése mellett különösen fontos, hogy az új KRESZ jobban védi az utazó gyermekeket is, hiszen a gyermekülés használatát is pontosabban szabályozza, illetve az is, hogy a jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal, és sebességgel szabad megközelítenie." - magyarázza a módosításokat Csikós Dániel.

A balesetek számának csökkenése a biztosítók kárkifizetési statisztikáit kevésbé érinti, 1-2 éven belül nem jelent nagy különbséget a kárkifizetésekben, mivel a személyi sérüléses ügyek kifutása több évig tart. "A kárigények az életszínvonal emelkedésével és az infláció mértékével emelkednek, ez pedig ellensúlyozza a kevesebb baleset kárkifizetésekre gyakorolt jótékony hatását." - magyarázza Sebestyén László, a Genertel értékesítési igazgatója. "Pozitív viszont, hogy a kötelező biztosítás mellé egyre többen kötnek cascót is, a Genertelnél például a tavalyi kötelező kampányban csaknem háromszor annyian vásároltak casco terméket is a kgfb mellé, mint egy évvel korábban." - mondja Sebestyén László.

Mindez köszönhető annak is, hogy a szabályok szigorítása mellett az autósok hozzáállása is változik: a Genertel által végzett felmérés szerint például a megkötött casco szerződések 97 százaléka az összes kockázatot lefedő teljes körű casco szerződés, míg a csak törésre, csak lopásra, vagy csak elemi kárra szóló fedezetet elenyésző mértékben választották az ügyfelek. A kutatásból az is kiderült, hogy a casco-t kötő autósok háromnegyede a kedvezőbb díjszabás alapján választ biztosítót, és az ár mellett a korábbi tapasztalatok, valamint a biztosító háttere az ügyfelek több mint felénél lényeges szempont.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

"A Genertel által végzett felmérés szerint azok az autósok, akik nem kötnek cascót, elsősorban a költségekkel indokolják döntésüket, és a válaszadók 40 százaléka vallott úgy, hogy öreg autójára már nem érdemes cascot kötnie." - ismerteti a kutatás részleteit az értékesítési vezető.
A kárrendezési ügymenetet kötelező gépjármű felelősségbiztosításnál alapvetően a vonatkozó törvény határozza meg. Ennek keretein belül a kárrendezés menete alapvetően megegyezik Magyarországon és az EU tagállamaiban. Hazánktól nyugatabbra ugyanúgy lehetősége van az ügyfélnek arra, hogy a kártérítést pénzben kapja meg, és a gépjármű kár kijavítását későbbi időpontban végezze. Egyébként ez a Magyar Polgári Törvénykönyv szerint a károsultak alapvető joga.

Genertel: 3 milliós büntetés

Egy bejelentésre indult vizsgálat miatt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) hárommillió forintra bírságolta a Genertel Biztosító Zrt.-t. A határozat három pontba foglalt feladatot ír elő. Az elsőben arra kötelezi a PSZÁF a Genertelt, hogy maradéktalanul tartsa be a kötelező gépjármű felelősségbiztosításról szóló jogszabályi előírásokat.

Címkék: